Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lotus Exige

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lotus Exige

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
    geen tipje van de sluier?

Foto's zijn gemaakt met een camera mount. Achteraf bij de nabewerking weggeshopt.
    Achtergrond is dus natuurlijk en geen photoshop-blur.

Comment

Schitterend! Dan moet de ondergrond wel erg egaal zijn om met die lange sluiter geen schokken te hebben. Maar hoe doe je dat dan bij foto 3?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moa Bekijk bericht
        Schitterend! Dan moet de ondergrond wel erg egaal zijn om met die lange sluiter geen schokken te hebben. Maar hoe doe je dat dan bij foto 3?
        Door de camera aan een paal te bevestigen, die dan weer aan de wagen is bevestigd.

Comment

Ja ... dit is klasse-fotografie (hoe of door wie dan ook) !
          "Just do it !"

http://jr52.be/index.html

Comment

Prachtig hoor! Die 1 en 3...
            Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

krijgen we heel misschien, als we het lief vragen, eens een foto te zien waarop de mount niet is weggewerkt?

edit: is de flare op foto 3 PS?
              I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Zeer knap

Jakke
                Canon en glas
                www.jakke16.be

Comment

Thanks.

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk bericht
                  krijgen we heel misschien, als we het lief vragen, eens een foto te zien waarop de mount niet is weggewerkt?

edit: is de flare op foto 3 PS?
                  Liever niet. Mijn trukkendoos hou ik liever voor mezelf...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door glenn-N Bekijk bericht
                    Thanks.

Liever niet. Mijn trukkendoos hou ik liever voor mezelf...
                    Is volgens mij ook niet met mount gedaan, die auto is echt been hard en je zou nooit een scherpe foto maken als je 4 sec rijd met die auto. Geen mount die je zo stevig kan bevestigen. De auto is dan ook nog eens van "plastic" dus waar zou je hem op monteren?
                    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                      Is volgens mij ook niet met mount gedaan, die auto is echt been hard en je zou nooit een scherpe foto maken als je 4 sec rijd met die auto. Geen mount die je zo stevig kan bevestigen. De auto is dan ook nog eens van "plastic" dus waar zou je hem op monteren?
                      Ik deel je mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                        Vooral die derde is een low angle shot, dus ofwel met een klem of magneet systeem onder de wagen gemonteerd (maar dat lijkt me ook niet al te gemakkelijk) ofwel toch een suction systeem met een magic arm.

De belichting is wel 4 seconden, maar hou er rekening mee dat je dergelijke shots neemt zonder dat de motor draait en op een volledig vlakke ondergrond (kijk maar naar het asfalt), als je dan met suction cups werkt en een degelijke pole lukt zoiets wel hoor.

Als je met een klem of magneet systeem werkt dat onder de wagen gemonteerd wordt moet je waarschijnlijk de wagen op de krik zetten om alles degelijk te monteren, kost heel wat tijd, maar de resultaten zijn er dan ook naar.

Hoe het juist gedaan is behoort tot de mystiek van de foto, maar in elk geval héél knap werk Glenn
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Daar is iedereen het mee eens denk ik!

Comment

Thanks.

Heb gewerkt met zuignappen.

Comment

Een klem zie ik je zelfs niet monteren, er zit een bodemplaat onder de exige. En een zuignap op je lak laten zetten, ik zou het in elk geval niet doen. Veel teveel kans op krassen wat je drukt toch met krach een dikke rubber over uw lak.

Nu het maakt niet echt uit hoe het gedaan is, de foto's zijn echt wel knap.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                              X