Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
nr3 is heel mooi, je hebt wel een beetje halo's rond de bomen, waarschijnlijk van de hdr bewerking, maar verder een strakke plaat
Je hebt deze op iso250 gemaakt, kleine tip : gebruik volgende keer eens iso 100 en een hogere f-waarde, dan zal je sluitertijd dramatisch zakken (wel statief gebruiken) maar krijg je het water mooi wazig door de lange sluitertijd (eventueel nog een ND filter erbij om echt lange sluitertijden te krijgen).
foto 2 is ook mooi maar de lucht is een beetje uitgebeten, kan in post-editing opgelost worden hoor.
hoi!! je eerste is een landschap met ergens daarin verscholen een ford mondeo..kleuren zijn ook wat bruinig..2e is wat met uitgebrande lucht, auto is ook niet vanuit de beste hoek genomen en te veraf, 3e eigenlijk hetzelfde qua afstand en compo... Mss beter om wat korter op de wagen te gaan zitten, zodat je wat meer auto ziet en wat minder landschap... Groetjess! Alex
Sorry, maar geen van deze 3 foto's spreken mij aan. Ik vind ze ondermaats qua kleur, compositie en scherpte. Daarbij is de Ford Mondeo ook niet de meest fotogenieke auto
Foto 1: ik zie een voertuig in een monotoon landschap. Weinig spannend beeld.
Foto 2: geparkeerd voeruig, niet echt scherp in een troosteloze omgeving.
Foto3: vreemde compositie en storende halo's.
Ik vind het leuk dat je het landschap zo betrekt bij je foto's.
Ik zou vooral bij de 3e nog proberen een stukje verder naar voren te rijden (als je durft natuurlijk) dan krijg je een veel mooiere reflectie in het water.
Sorry maar ik vind veel betere fotos in het beginnershoekje, ik kan er echt niets positiefs over kwijt.
Het is echter wel zo dat je hier meer reacties krijgt.
Is dat de bedoeling?
Beauty is in the eye of the beholder
a77 en veel andere dingen, vooral goesting..
Sorry maar ik vind veel betere fotos in het beginnershoekje, ik kan er echt niets positiefs over kwijt.
Het is echter wel zo dat je hier meer reacties krijgt.
Is dat de bedoeling?
uhm.... neen?
ik heb hier een paar andere topics gepost in showcase waar ik wel positieve reacties op kreeg. Dit vind ik persoonlijk van mijn betere foto's...maar blijkbaar heb ik een heel andere smaak op dat vlak dan jullie?
nuja, ik loop niet graag volledig in het rijtje en ga dan ook niet constant de 'cliché' foto's trekken waar de wagen technisch gezien perfect op staat, mooi ingekaderd ... maar dan ook niet meer dan dat. Gelijk Joris818 zegt, 'ik vind het leuk dat je het landschap er bij betrekt', en da's dan ook min of meer steeds m'n bedoeling, zie ook de andere foto's...dus het omgekeerde eigenlijk van wat Sjinouck aanhaalt. Nuja, ieder z'n ding, ik zal m'n foto's vanaf nu terug in de beginnershoek plaatsen, jij gelukkig iedereen gelukkig
@LamboCars: thanks voor de tip van die sluitertijd. Ik moet er wel bijzeggen dat er geen HDR aan één van die foto's te pas is gekomen, dus daar kunnen de halo's niet van afkomstig zijn
Het was niet mijn bedoeling iemand op te tenen te trappen..ik zou al blij zijn uberhaupt reactie te krijgen. Je vraagt mijn mening en die is : niets zeggende foto's van een niets zeggend onderwerp.
Beauty is in the eye of the beholder
a77 en veel andere dingen, vooral goesting..
Comment