Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bmw e30 - 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bmw e30 - 1

    ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik een paar 'oude' (nuja, deze zijn deze zomer gemaakt) bovenhaal Ik maak niet zooo vaak foto's maar vind het wel aangenaam en leerrijk om als beginner wat - zowel positieve als negatieve - commentaar en tips te krijgen...

    Dit was m'n vorige vierwieler; foto's zijn in Frankrijk genomen. Ik heb er nog van andere locaties, maar aangezien ik me hier tot 3 pics moet beperken...







    Exif foto 1
    Nikon D80
    brandpuntsafstand 32mm
    ISO 320
    F 4.5
    sluitertijd 1/640sec

    Exif foto 2
    Nikon D80
    brandpuntsafstand 18mm
    ISO 320
    F 4.5
    sluitertijd 1/640sec

    Exif foto 3
    Nikon D80
    brandpuntsafstand 95mm
    ISO 320
    F/5.6
    sluitertijd 1/640sec

    ik vind zelf trouwens dat ze nét iets te onscherp zijn, alhoewel het bij de originelen wel meevalt...wat moet ik veranderen om ze echt haarscherp te krijgen? (ik heb het hier dus niet over de DOF...)
    Of ligt dat aan de lens? (Nikkor 18-135, de kitlens dus)
    Last edited by R&B; 29 december 2008, 03:26.

  • #2
    Re: Bmw e30 - 1

    Kleuraccenten in een zwart-wit foto vind ik zelden boeiend. Nummer twee is voor mij een uitzondering.

    ik vind zelf trouwens dat ze nét iets te onscherp zijn, alhoewel het bij de originelen wel meevalt...wat moet ik veranderen om ze echt haarscherp te krijgen? (ik heb het hier dus niet over de DOF...)
    Of ligt dat aan de lens? (Nikkor 18-135, de kitlens dus)
    Een klein beetje verscherpen (10%) is ná het verkleinen wel nodig.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Bmw e30 - 1

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Kleuraccenten in een zwart-wit foto vind ik zelden boeiend. Nummer twee is voor mij een uitzondering.



      Een klein beetje verscherpen (10%) is ná het verkleinen wel nodig.
      thanks voor de tip, ga ik volgende keer op letten!

      is het ook niet dat met het uploaden er wat van de kwaliteit verloren kan gaan? (ik heb deze nu op een flickr-account staan, normaalgezien kan het daar dus al niet heel slecht zitten neem ik aan?)

      Comment


      • #4
        Re: Bmw e30 - 1

        Foto 2 is de beste uit deze reeks voor mij, kleurtjes in z/w zijn dan misschien al een heel oud concept, maar het werkt nog altijd.

        Foto 1 heeft het klassieke nadeel van een auto op gras te fotograferen, je krijgt grassprietjes voor de banden, op deze manier kan je hem heel moeilijk uitsnijden en op een andere achtergrond zetten, verder is dit een mooi standpunt voor de foto trouwens. Ik zou hem zelf iets anders gemaakt hebben zodat het kerkje (of is het een kapel) naast de wagen terecht kwam, het is eigenlijk net te klein om achter de wagen te staan, ook een witte wagen voor een witte muur komt niet echt los van de achtergrond.

        Heb wel een vraagje, dat ronde knipperlichtje op de zijkant, dat is toch niet standaard op een E30 ? Ik heb een E30 Schitzer S3 Baur gehad, en die had die helemaal niet ?

        Zaten er trouwens op die velgen geen deksels over de bouten ? Zien er een beetje raar uit op deze manier.

        Beetje off-topic, maar ben naast Lamborghini ook een BMW liefhebber (en die kan ik wel kopen om mee te rijden )

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Bmw e30 - 1

          voor mij idd. ondakns het "cliché" toch de tweede ook hoor.

          Enne... die lampjes: trekhaak plaatsen + zijpinkers
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #6
            Re: Bmw e30 - 1

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Foto 2 is de beste uit deze reeks voor mij, kleurtjes in z/w zijn dan misschien al een heel oud concept, maar het werkt nog altijd.

            Foto 1 heeft het klassieke nadeel van een auto op gras te fotograferen, je krijgt grassprietjes voor de banden, op deze manier kan je hem heel moeilijk uitsnijden en op een andere achtergrond zetten, verder is dit een mooi standpunt voor de foto trouwens. Ik zou hem zelf iets anders gemaakt hebben zodat het kerkje (of is het een kapel) naast de wagen terecht kwam, het is eigenlijk net te klein om achter de wagen te staan, ook een witte wagen voor een witte muur komt niet echt los van de achtergrond.

            Heb wel een vraagje, dat ronde knipperlichtje op de zijkant, dat is toch niet standaard op een E30 ? Ik heb een E30 Schitzer S3 Baur gehad, en die had die helemaal niet ?

            Zaten er trouwens op die velgen geen deksels over de bouten ? Zien er een beetje raar uit op deze manier.

            Beetje off-topic, maar ben naast Lamborghini ook een BMW liefhebber (en die kan ik wel kopen om mee te rijden )

            Mark
            Dankje voor de reactie!

            over foto 1: je hebt gelijk, en ik heb ook nog foto's in andere composities genomen waar hij langs dat kapelletje staat etc....maar desondanks vond ik deze wel het meest geslaagd. Als je de wagen langs dat kapelletje plaatst, dan trekt dat kapelletje evenveel aandacht als de wagen zelf...
            En over dat uitsnijden -> m'n PS-skills liggen daar toch veel te laag voor dus da's voor mij nog niet aan de orde al hoop ik er wel verandering in te brengen.

            Dat van die pinkers heeft Yourt al juist beantwoord. Ik heb de trekhaak wel verwijderd, maar die pinkers verwijderen zou vrij duur geweest zijn. En ik had ook nog dekseltjes voor op de BBS'jes te zetten inderdaad, maar ten eerste vond ik dit net een tikkeltje meer 'racy', en ten tweede kan je je wagen nergens achterlaten zonder de vrees dat bij terugkomst die deksels er af zijn. Die dingen zijn relatief zeldzaam en duur....

            Comment

            Working...
            X