Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

graafmachine (HDR)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• graafmachine (HDR)

Vandaag heb ik m'n Tokina 12-24mm binnengekregen die ik afgelopen week had besteld. Ben er vervolgens de hele middag mee op pad geweest

DIt is één van m'n resultaten van deze dag. 't Is een HDR uit 6 verschillende belichtingen. (en overigens voor het eerst dat ik écht met HDR bezig ben geweest)

of toch
    www.indetailfotografie.nl

Re: graafmachine (HDR)

knap!! al groeit er iets uit de kraanarm...mss wegsjoppen of zo??

Comment

Knappe plaat en je hdr is heeeeeeeel goed

mvg duindistel

Comment

HDR is volgens mij niet zo goed uitgewerkt. Kijk eens naar die halo's. Dat kan je vermijden dor andere settings te kiezen in Photomatix. Compositie is dik in orde
        Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Bedankt voor 't geven van reacties

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
          HDR is volgens mij niet zo goed uitgewerkt. Kijk eens naar die halo's. Dat kan je vermijden dor andere settings te kiezen in Photomatix. Compositie is dik in orde
          Ik zie de halo's inderaad ook, maar 't is me helaas nog niet gelukt om dit te vermijden. Ik gebruik ook Photomatix hiervoor en als jij tips heb hoe die halo's te voorkomen, dan hoor ik het echt graag
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Het halo-effect komt niet van HDR, maar van Tonemapping. Ter vergelijking kun je de optie "exposure blending" eens proberen in Photomatrix.

Als je een natuurgetrouwe foto wilt, kun je dat op de volgende manier doen.
            Begin met je strength terug te schroeven naar 10 of 20%. Standaard staat deze op 70% en dan zijn halo's haast onvermijdelijk. Zet de radiobutton van light smoothing op het vierde of vijfde gaatje. Zet white point en black point op 0. Begin te schuiven met je white point tot het punt dat het wit in je foto net niet uitgebeten is. Schuif dan je black point op tot je een mooi contrast hebt, en nog zichtbare schaduwpartijen. Blijft de foto te donker of moet je je white point te ver opentrekken, dan kun je de luminosity 1 of 2 tikjes hoger zetten. Met color temperature kun je de foto wat warmer maken. Ik vind dit vaak een natuurlijker effect geven dat de color saturation die je vaak ziet. In het tabblad micro zet ik het micro-contrast vaak een paar tikken hoger. Tenslotte kun je de foto finetunen met de highlights en smoothing schuifjes.

Wil je een overdreven HDR effect, dan begin je met een hoge strength en een lage light smoothing. De rest is dan persoonlijke smaak.

Comment

Working...
            X