Vlak naast de nationale luchthaven van Hongarije (nl. Luchthaven Boedapest-Ferihegy) ligt het Open Air Museum (de Hongaarse naam ga ik jullie besparen ).
Er staan een 10-tal vliegtuigen (allemaal van Oost-Europese makelei) waarvan veel ex-Malev vliegtuigen uiteraard (=nationale luchtvaartmaatschappij).
De toestellen staan in open lucht wat een voordeel is, maar ook een nadeel, het licht (als de zon schijnt tenminste) is goed, al staan de vliegtuigen dan wel bloot aan de elementen van de natuur.
Daar het allemaal museumstukken zijn en dus tot het verleden behoren heb ik bewust gekozen voor zwart-wit (wat niet makkelijk is voor een vliegtuigfotograaf) en heb geprobeerd de compositie zo aangenaam mogelijk te maken.
De eerste foto toont twee jetvliegtuigmotoren (type onbekend!?) maar waren wel vrij imposant.
Engines - Ook dit is/was een belangrijke schakel in transport
De tweede foto lijkt verdacht veel op een DC-3 maar is in feite een Lisunov 2, een DC-3 onder licentie gebouwd in de voormalige Sovjet ergens medio jaren '40.
Lisunov Li-2 (Ли-2)
De derde foto is een ex-airambulance, met aan de linkerkant een Antonov An-2 'Colt' van Malev en rechts dus de Lisunov Li-2.
PZL-Swidnik Mi-2
Nu nog even de foto's van Kecskemet bewerken en dan kan ik daar nog een reeks van presenteren.
Groetjes,
StevenVH
Er staan een 10-tal vliegtuigen (allemaal van Oost-Europese makelei) waarvan veel ex-Malev vliegtuigen uiteraard (=nationale luchtvaartmaatschappij).
De toestellen staan in open lucht wat een voordeel is, maar ook een nadeel, het licht (als de zon schijnt tenminste) is goed, al staan de vliegtuigen dan wel bloot aan de elementen van de natuur.
Daar het allemaal museumstukken zijn en dus tot het verleden behoren heb ik bewust gekozen voor zwart-wit (wat niet makkelijk is voor een vliegtuigfotograaf) en heb geprobeerd de compositie zo aangenaam mogelijk te maken.
De eerste foto toont twee jetvliegtuigmotoren (type onbekend!?) maar waren wel vrij imposant.
Engines - Ook dit is/was een belangrijke schakel in transport
De tweede foto lijkt verdacht veel op een DC-3 maar is in feite een Lisunov 2, een DC-3 onder licentie gebouwd in de voormalige Sovjet ergens medio jaren '40.
Lisunov Li-2 (Ли-2)
De derde foto is een ex-airambulance, met aan de linkerkant een Antonov An-2 'Colt' van Malev en rechts dus de Lisunov Li-2.
PZL-Swidnik Mi-2
Nu nog even de foto's van Kecskemet bewerken en dan kan ik daar nog een reeks van presenteren.
Groetjes,
StevenVH
Comment