Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Vind meestal z/w op een moderne wagen niet geslaagd, alhoewel ik de 2e foto wel kan smaken.
Ik zou echter verder naar achter gegaan zijn (het lijkt toch dat er ruimte genoeg was) en de f-waarde een stuk lager gezet hebben om zo het kasteel een beetje wazig te krijgen (op 40mm met f4 of f5.6 moet dit redelijk lukken, als ik met mijn 17-55 op 55mm met 2.8 zo'n foto neem heb je een schitterende dof) Ik zie dat je een exposure van 2.5 sec hebt, ik moet eerlijk toegeven dat ie niet echt vlijmscherp is, maar dat kan door het verkleinen komen, op statief met een remote ontspanner (draad of ir) is dit zonder meer mogelijk, heb al super scherpe foto's gemaakt met 30 sec sluitertijd)
Ik zou ze echter wel iets groter willen zien, je mag tot 900px breed gaan hier, nu zijn ze op mijn schermen redelijk klein jammer genoeg.
Mooie foto's en komen inderdaad beter uit in z/w dan uw kleurfoto's in een andere topic.
Maar was waarschijnlijk wel iets meer uit te halen, bv. tweede mocht iets meer ruimte krijgen en bij de tweede stoort die enorm felle spot wel in de linkerbovenhoek en is er wel bewegingsonscherpte. Anders wel tof zicht op de achterkant in de derde.
Comment