Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pagani Zonda F Shoot (UPDATE)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pagani Zonda F Shoot (UPDATE)

    In Monaco ben ik deze auto tegengekomen en heb er een heel aantal foto's van gemaakt.
    Wat vinden jullie ? Waar moet ik de volgende keer op letten ??





    Last edited by mauske; 21 oktober 2008, 16:02. Reden: Update
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Re: Pagani Zonda F Shoot

    het probleem bij dergelijke wagens is dat de eigenaar meestal in geen velden of wegen te bekennen is, dus moet je het doen met de omgeving en achtergrond waar hij op dat moment staat.

    Nu is deze achtergrond nog niet al te slecht, ik zou wel de witte plaat op de gevel weghalen, die trekt te veel aandacht weg van de wagen zelf.

    Op foto 3 zou ik ook het stukje boom wegcroppen, of een iets anders standpunt innemen.

    Wat je trouwens altijd in dergelijke gevallen zou moeten doen is in nabewerking de nummerplaat weghalen, je kan argumenteren dat de wagen op een publieke plaats staat en dat dit dus niet nodig is, maar ik doe het altijd uit principe ... en om later problemen te vermijden.

    Verder mooie foto's, maar ik zou het orangje iets meer saturatie geven, het is een schitterende kleur, die op deze foto's niet zo uit de verf komt vind ik, maar verder mooie foto's van een knappe wagen.

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Pagani Zonda F Shoot

      Over de kleur ben ik het helemaal met je eens. Alleen heb ik heel erg vaak het probleem dat als ik mijn foto's bekijk in photoshop of gewoon met de windows verkenner, dat de kleuren veel meer spreken.... Als ik de foto dan gupload heb naar internet en hem dan via een link in de browser bekijk dan zijn de kleuren veel meer gedempt.... daar snap ik niets van !

      Over het kenteken zijn de meningen verdeeld.. zelf kan ik me geen voorstelling maken wat voor problemen er zouden kunnen ontstaan door een kenteken. Je rijd immers ook met zichtbaar kenteken over straat, en ik denk dat er met zulke auto meer mensen je kenteken op straat lezen dan op internet, maar oke.. overigens was het voor deze eigenaar geen probleem, want deze eigenaar is wel gevonden ! hihi
      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

      Comment


      • #4
        Re: Pagani Zonda F Shoot

        Hele mooie auto, waar je op moet letten de volgende keer = of de sleutels er niet in zitten
        ff serieus, als je er 1 hebt en de tijd hebt om een polfilter te gebruiken zou ik dat zeker aanraden.
        Misschien een compo met het hele gebouw erop of een close-up van de velgen etc......
        Vind zelf de 2e een hele mooie!

        Grtz, JanS
        Canon G1X, G7

        Comment


        • #5
          Re: Pagani Zonda F Shoot

          Oorspronkelijk geplaatst door mauske Bekijk bericht
          Over de kleur ben ik het helemaal met je eens. Alleen heb ik heel erg vaak het probleem dat als ik mijn foto's bekijk in photoshop of gewoon met de windows verkenner, dat de kleuren veel meer spreken.... Als ik de foto dan gupload heb naar internet en hem dan via een link in de browser bekijk dan zijn de kleuren veel meer gedempt.... daar snap ik niets van !

          Over het kenteken zijn de meningen verdeeld.. zelf kan ik me geen voorstelling maken wat voor problemen er zouden kunnen ontstaan door een kenteken. Je rijd immers ook met zichtbaar kenteken over straat, en ik denk dat er met zulke auto meer mensen je kenteken op straat lezen dan op internet, maar oke.. overigens was het voor deze eigenaar geen probleem, want deze eigenaar is wel gevonden ! hihi
          Probeer je foto's eens het sRGB profiel mee te geven, dat zou normaal gezien op het internet nog altijd een correcte kleurweergave moeten geven.

          Fijn dat je de eigenaar hebt kunnen spreken, dat helpt altijd, maar lees het volgende eens :
          een nogal speciale wagen wordt bij een opendeur dag tentoongesteld, buiten voor de winkel, dus op een publieke plaats. Foto's van deze wagen komen op het internet terecht en de eigenaar haalt er een advocaat bij omdat zijn nummerplaat zichtbaar is en begint een rechtzaak tegen de winkel en tegen derden. Een hoop problemen en tijdsverlies haal je je daarmee op je hals, terwijl ze in principe weinig tot niets kunnen doen, zoals je al zegt, op straat leest iedereen je nummerplaat, maar als ze op het 'net' terecht komen worden ze allemaal paranoide Heb zelfs van een collega in Frankrijk gehoord dat hij problemen had gekregen voor 'spotting' foto's op straat van een wagen, hij had enkel de twee laatste nummers op de Franse nummerplaat laten staan, en de eigenaar was daar alles behalve blij mee ... niet alle eigenaars van dergelijke superwagens zijn even vriendelijk spijtig genoeg.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Pagani Zonda F Shoot

            Oorspronkelijk geplaatst door JanS Bekijk bericht
            Hele mooie auto, waar je op moet letten de volgende keer = of de sleutels er niet in zitten
            ff serieus, als je er 1 hebt en de tijd hebt om een polfilter te gebruiken zou ik dat zeker aanraden.
            Misschien een compo met het hele gebouw erop of een close-up van de velgen etc......
            Vind zelf de 2e een hele mooie!

            Grtz, JanS

            Sleutels hingen in een kastje aan de muur, maar daar stond een dikke portier voor..hihi

            Een polfilter heb ik wel, maar echt veel licht had ik daar niet, en een statief had ik niet bij me.
            Een aantal foto's met het hele gebouw erop heb ik ook genomen, maar door de compacte ruimte die je daar hebt is in dat gebouw nogal wat vertekening gekomen zodat ik die foto's niet heel erg boeiend meer vond.
            Ook detail foto's heb ik gemaakt, vooral van het gedeelte waar de spiegel vast zit aan de auto... Dat isn amelijk een hele mooie verbinding met het merk Pagani erin gegraveerd... erg mooi.
            Maar ook weer door het beperkte licht zijn deze niet super geworden. En een te hoge ISO kiezen probeer ik te voorkomen ivm de ruis die het met zich meebrengt.

            Leuk dat je de 2de het mooist vindt. Die heb ik op 1280x800 gesneden en al sinds ik hem gemaakt heb als achtergrond van windows.....

            @Mark..

            Ik zal eens kijken of ik het sRGB profiel meegeef... dank je voor de tip.
            Mensen worden inderdaag wel snel paranoide als hun kenteken zichtbaar is op het net, vreemd genoeg... In het openbaar maakt het ze niets uit en vaak kiezen ze nog een mooi kenteken ook (in Engeland)

            PS. Ik heb nu het sRGB profiel gebruikt en inderdaad, de kleuren zijn nu wat sprekender......dank je voor de tip!
            Last edited by mauske; 21 oktober 2008, 16:01. Reden: Update...
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

            Comment

            Working...
            X