Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw 'monument' in Chièvres

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw 'monument' in Chièvres

    Sinds vorige week staat er in Chièvres, tegen Ath, een nieuw monument: een Hawker Hunter F.6 van de Belgische Luchtmacht. De reg 7J-B is in feite fictief, want het toestel heeft die registratie nooit gekend toen het in dienst was. Officiële reg was IF-65.



    # Nikon D300
    # Nikkor 70-300 VR
    # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/800 second = 0.00125 second
    # Lens F-Number/F-Stop = 8/1 = F8
    # ISO Speed Ratings = 200
    # Aperture = F8
    # Focal Length = 750/10 mm = 75 mm






    # Nikon D300
    # Nikkor 24-120 VR
    # Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 1/1250 second = 0.0008 second
    # Lens F-Number/F-Stop = 8/1 = F8
    # ISO Speed Ratings = 200
    # Aperture = F8
    # Flash = Flash did not fire
    # Focal Length = 580/10 mm = 58 mm

  • #2
    Re: Nieuw 'monument' in Chièvres

    het " monument " staat er goed op
    spijtig dat alle overgebleven Hunters er niet zo bijstaan ( liggen ).
    dus als ik het goed begrijp was de hunter in Chièvres gestationeerd ?
    wat is de functie van het vliegveld Chièvres nu ?

    groeten,
    es124

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw 'monument' in Chièvres

      Wel, ik zou het niet echt weten. Ik dacht dat ze gewoon als steun-basis voor de NATO functioneert nu, maar ben er niet zeker van. Details weet ik er niet van.

      Wat zeker is, is dat de vliegactiviteit heel klein is. Heel af en toe eens bizzjet, maar verder niet veel te zien.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw 'monument' in Chièvres

        Prachtig die eerste foto , waar staat ie eigenlijk op de baan van Ath naar Mons?

        Chièvres behoort toe aan de Shape , dus Amerikanen , bij mijn weten staan daar mometeel enkel een paar UH-60 Blackhawk heli's gestationneerd van de US Army en misschien nog een C-9 maar daar ben ik niet zeker van als die nog in dienst is...

        Indertijd stonden er idd Hunters gestationneerd op Chièvres en daarvoor nog Meteors , tja waar is die tijd naartoe dat ze daar mooie shows organiseerden
        Groetjes, Fabrice
        www.fabke.be

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw 'monument' in Chièvres

          Oorspronkelijk geplaatst door fafafabe Bekijk bericht
          Prachtig die eerste foto , waar staat ie eigenlijk op de baan van Ath naar Mons?

          Chièvres behoort toe aan de Shape , dus Amerikanen , bij mijn weten staan daar mometeel enkel een paar UH-60 Blackhawk heli's gestationneerd van de US Army en misschien nog een C-9 maar daar ben ik niet zeker van als die nog in dienst is...

          Indertijd stonden er idd Hunters gestationneerd op Chièvres en daarvoor nog Meteors , tja waar is die tijd naartoe dat ze daar mooie shows organiseerden
          Hij staat (vliegt? ) op de kruising tussen Chaussée de Mons, Grand Rue en Avenue St Martin:

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw 'monument' in Chièvres

            Oorspronkelijk geplaatst door Devon Rex Bekijk bericht
            Hij staat (vliegt? ) op de kruising tussen Chaussée de Mons, Grand Rue en Avenue St Martin:

            http://maps.google.be/maps?ie=UTF8&l...19312&t=h&z=16
            OK , thx hoor , ga er zeker eens heen één dezer dagen
            Groetjes, Fabrice
            www.fabke.be

            Comment

            Working...
            X