Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blue Buick

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blue Buick

    Blue Buick

    (Ikzelf vind de schittering in de voorruit er teveel aan, hulp?)

    zero

  • #2
    Re: Blue Buick

    Een polariserend filter gebruiken... en... "hup" de voorruit is "weg"... niet te rap tevreden zijn - eerst kijken, vergelijken en dan kopen... er bestaan snertfilters en er bestaan schiterende filters !

    Pat

    Comment


    • #3
      Re: Blue Buick

      Als deze in raw gemaakt is kan je er nog iets van maken ... je ziet nu duidelijk dat de lucht uitgebrand is (en geen klein beetje), als je met raw de file binnenhaalt ga je sterk onderbelichten en enkel de lucht en de voorruit selecteren, dan deze foto ophalen en de onderbelichte lucht in een layer erboven leggen ... zal een stuk beter zijn.

      Weet wel niet of je camera in Raw kan werken.

      Er zit wel een blauwe schijn in de koplamp links, een reflectie van iets ?

      Een gradient filter zou hier niet werken omdat dan het balkon links te donker zou worden, met een polar filter krijg je de voorruit wel beter, maar die uitgebrande lucht zal je nog altijd hebben of de voorgrond wordt te donker ... een dergelijke foto waar de wagen in de schaduw staat met zicht op de lucht zal je altijd met minstens twee belichtingen moeten maken vrees ik, of inflitsen ...

      Mark
      Last edited by LamboCars; 3 september 2008, 18:40.
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Blue Buick

        Heykes,
        Bedankt voor jullie leerzame tips
        Dus ik moet op shopping & in Raw gaan leren werken ( m'n cameraatje kan dat hoor, alleen ikke nog nie)
        Grts maddy
        zero

        Comment

        Working...
        X