Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb er toch nog eens een nachtje over geslapen en dan kwam ik hem tegen.
Het is een Veritas Meteor formule 2 uit 1950.
Meer hierover te vinden hier.
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten www.cromagnonman.be
Ik vind die retro omzettingen nogal cliché en snap het idee er wel achter maar ben het met dat diee absoluut niet eens. Als ik een authentieke foto zie van zo'n wagen(monochroom) vraag ik me steeds af hoe die er "int echt" door de ogen van een mens van toen uitzag. In kleur dus.
Daarom vind ik het soms jammer dat ze die dingen omzetten naar monochroom
Ik vind die retro omzettingen nogal cliché en snap het idee er wel achter maar ben het met dat diee absoluut niet eens. Als ik een authentieke foto zie van zo'n wagen(monochroom) vraag ik me steeds af hoe die er "int echt" door de ogen van een mens van toen uitzag. In kleur dus.
Daarom vind ik het soms jammer dat ze die dingen omzetten naar monochroom
Mijn gedacht maar...
Om je een plezier te doen, hier is ie in't kleur zoals ie uit de camera kwam :
vind ze allebei wel iets hebben, de eerste laat ons kijken zoals we gewend zijn naar die periode: sepia.
De tweede daarentegen geeft ons inderdaad het beeld zoals de mensen het toen zagen. En ik ben ook zo iemand die bij het kijken naar zo'n oude foto soms denkt: dat moet er in het echt knap uitgezien hebben.
maarreuuh, beide mooi, zwart-wit of kleur. Kleur geeft net dat beetje meer informatie.
de zwarte kader daarentegen vind ik dan weer minder geslaagd, evenals gootte en lettertype vanje naamsvermelding
Kon jammergenoeg niet gaan en had deze veritas nog nooit in actie gezien, was het anders nog de moeite?
Ik was nog nooit naar het nationale oldtimer festival in Zandvoort geweest, en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was
De Lamborghini Club Nederland was aanwezig, dus was ik uitgenodigd, maar ik moet toegeven dat de andere bolide's zeker niet minder waren, er stonden enkele Cobra's (vind ik schitterende wagens trouwens) maar jammer genoeg geen enkele originele, een hele reeks oude Jaguar's, BMW's uit de 02 serie (die ik vroeger ook nog gehad heb) ... kijk anders hier even voor enkele andere foto's van het festival : Nationaal Oldtimer Festival.
Comment