Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heli

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• heli

hierbij waag ik mijn kans in deze showcase.

mijn allereerste aanvaring met nen nikon d40. dank u schoonpa voor het lenen met een gelukje wist ik deze vast te leggen met niks dan blauwe lucht

nikon d40, 1/2000", f5.6 en iso 320
    nikon stuff

Re: heli

Kleuren en scherpte ok maar de sluitertijd is veeeeeeeeeeel te hoog: props en heli's proberen te fotograferen met een zo'n kleinst mogelijke sluitertijd; ik fotografeer ze meestal aan minder dan 1/200 sec

Comment

Mooie opname, hoewel, ik vind de heli er een beetje te ruim opstaan. Langs elke kant wat afcroppen zou de foto beter maken denk ik.
      En als tip voor de volgende keer, zoals mseg al zei: langere sluitertijd! Nu is de beweging van de propellors er ni, en die mis ik wel bij zulke foto's!

Grtz
      If it doesn't break you, it makes you stronger!!

Comment

heldere opname, maar snap niet dat zo,n ding blijft hangen met stil staande bladen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Dit is idd compleet verkeerd:

1/2000", f5.6 en iso 320

maak er f10.0 en ISO 100 van en je komt uit op een sluitertijd van 1/320ste of zo en dan zie je idd veel meer beweging in de rotors...

Desnoods kies je voor sluitertijd 1/320ste of zelfs 1/250ste en laat je de camera zelf het diafragma bepalen.

Comment

ondertussen weet ik ook al lang dat die sluitertijd veel te hoog is!!!
            camera stond op auto en wist toen nog niet de helft van hetgeen
            ik nu weet.

mvg david
            nikon stuff

Comment

rustig mijnen beste, we proberen alleen maar raad te geven hier...

Comment

Working...
              X