Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SpaItalia 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SpaItalia 2008

Zoals velen ben ik twee weken geleden naar het circuit van Spa Francorchamps afgezakt om foto's te maken van de Italiaanse wagens die daar bijeen waren tijdens dit jaarlijkse event.

Een selectie :

De hele reportage is hier trouwens te vinden : SpaItalia by Disegno-S
    Disegno-S
    Specialized in Automotive photography ...

Re: SpaItalia 2008

messcherp, en prachtige panning!
    Ik ben hier heel benieuwd naar je EXIF, in het bijzonder je sluitertijd?
    Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
    Flickr album Homepage

Comment

vind de laatste knap gedaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie foto's, alleen is de tweede een Amerikaan (Ford GT40).
        Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
        Website : http://runaque.deviantart.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bahu Bekijk bericht
          messcherp, en prachtige panning!
          Ik ben hier heel benieuwd naar je EXIF, in het bijzonder je sluitertijd?
          Sluitertijd van mijn pannings is meestal 1/160e of 1/200e afhankelijk van de snelheid van de wagens, deze twee zijn op 1/160e gemaakt trouwens.

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
          Mooie foto's, alleen is de tweede een Amerikaan (Ford GT40).
          Toch iemand die het opgemerkt heeft. Ik begreep eerlijk gezegd ook niet waarom die GT40 rondjes aan het draaien was, op zaterdag waren er trouwens een aantal GT40's in Spa, het blijven schitterende wagens, maar toch niet echt Italiaans geweld hé.
          Disegno-S
          Specialized in Automotive photography ...

Comment

Ik ga toch voor de eerste 2. De laatste lijkt stil te staan.
            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

De laatste is ook een stilstaande shot
              Nikon D7100 - Nikkor 50mm 1.8 - Nikkor 18-200 VR I - Tokina 12-24 - Samyang 8mm - SB700

Comment

Inderdaad mooie panning shots. Ik vermoed dat je geen toegang had tot voor de afsluiting? (Net zoals ik trouwens ) Bij de tweede foto is het spijtig dat de witte betonnen muur achteraan egaal wit is waardoor het snelheidsgevoel voornamelijk van de auto zelf (draaiende velgen) moet komen. Indien diezelfde foto zou genomen zijn met een achtergrond waar bijvoorbeeld reklamepanelen zouden zijn dan geven die mee de snelheid weer. Daarom dat ik, indien mogelijk, plaatsen op zoek waar de achtergrond ook interessant is. Veel voorkomend probleem als je niet voor de afsluiting kan is dat je plaatsen moet opzoeken waar je 'over' de draad kan shooten met als gevolg dat dit dikwijls foto's zijn waar de auto van bovenaf wordt gefotografeerd en je dus voornamelijk asfalt en gras op de achtergrond krijgt. Iets wat je kan vermijden als je toegang tot voor de omheining kan krijgen (ook mijn ijdele hoop ) zodat je een lager standpunt kan nemen en de achtergrond (gebouwen, reklame, mensen) kan 'meetrekken'.

Foto 3 had ik, indien mogelijk, iets minder voorgrond (asfalt) en iets meer achtergrond (rotsen) laten zien. Maar zowiezo 3 een plaatjes .
                www.vjimages.be / Canon 40D + EF-S 17-55mm F2.8 IS USM, EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM, EF 50mm F1.4, Speedlite 430 EX, Nikon SB-28 (3x) + allerlei toebehoren.

Comment

Working...
                X