Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vergane NSU [update]

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vergane NSU [update]

Dag allemaal. Deze ochtend, samen met een collega, op Urban-exploring geweest in een oude melkerij die sinds 1972 uit dienst is. In de garage troffen we deze oude NSU aan. De wagen staat hier vermoedelijk al meer dan 30 jaar stil.
    Deze foto is gemaakt met een Pentax K20D en de Sigma 10-20mm lens.
    Door de lens pal voor de auto te plaatsen krijg je heel wat vervorming, wat eigenlijk mijn bedoeling was. Deze opname is een HDR, samengesteld uit 5 foto's, telkens met 0.5 EV verschil.
    De rest van de foto's van ons 'ochtenlijk avontuur' zal ik later posten. Beschouw dit maar als een sneak- preview. Graag jullie commentaren bij deze opnames aub. Groeten, Peter.

Ik wil toch nog meegeven dat de lichtomstandigheden tijdens de shoot erg pover waren. Ik had gehoopt dat het vandaag een zonnige ochtend zou worden maar het is anders uitgedraaid: een druilerige dag. In de garage was het behoorlijk donker en dan wordt het dan moeilijk om in deze lichtarme omstandigheden mooie foto's te maken. Ik had liever een zon gezien die doorheen de ramen priemt.

UPDATE:

Ziehier nog een 'extreme' bewerking:
    Last edited by Peter K; 28 juni 2008, 23:29.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Re: Vergane NSU

Vooral de eerste vind ik prachtig gedaan
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Verbazingwekkend dat dit voertuig in een leegstaand gebouw niet volledig afgebroken is... De golf in de achtergrond van foto 2 was duidelijk populairder voor onderdelen

Ik geef ook een voorkeur voor nummer 1 Ondanks de moeilijke lichtomstandigheden toch goed gelukt
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Mooie beelden, zoals al vermeld, die Golf I Cabrio in foto 2 is iets verder 'gestript' dan de NSU.

Foto 1 is de beste van de twee in mijn ogen, kleuren zijn krachtiger vind ik, knappe foto !

Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Wat een ontdekking. HDR bewerking is hier zeer geslaagd, spijtig en vooral dan voor foto nr°2 dat ze iets te donker zijn.

Comment

Re: Vergane NSU [update]

Je eerste is echt top!
            Mooie bewerking, mooie kleuren

mvg,

Roland

Comment

Je 'extreme' bewerking lust ik ook wel, temeer daar de achtergrond (golfje) nog minder meespeeld nu
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Absoluut de eerste.

Bewerking helemaal top.

Comment

Doet mij aan mijn kindertijd denken..... De eerste auto van mijn ouders was een NSU. Dat wagentje heeft nogal wat kilometers gedaan!

Héél mooi
                  Groetjes Hendrika

Comment

Super mooi die eerste!
                    Canon 5DII Canon 24-105mm f/4L IS USM Canon 50mm f1/2L Canon 85mm f1/2LCanon 16-35mm 2.8 IIL Canon 15mm Fisheye Sigma 12-24mm Canon 70-200mm 2.8 ISL Canon 180mm 3.5 MacroL

Comment

Knappe fotos...

Grtz,

Andy
                      http://www.flickr.com/photos/borali

Comment

1ste is prachtig; 2 andere zijn me iets té dichtbij .
                        Doet me ook denken aan mijn kindertijd. Oom had ook zo'n NSU Prinz, wij een DKW.
                        www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Proficiat met de hof Peter,mooie opname

Comment

Yeah, pimp my NSU

Terecht HOF
                            My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.

Comment

verdient hofplaatje prachtwerk
                              ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                              *BD1034BE

Comment

Working...
                              X