Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Waarschijnlijk genomen met zon van voor ? Ik zou in het vervolg alleszins wachten tot de volledige tekst zichtbaar is en als je dan nog een beetje geluk hebt, de vlammekes van de brander.
Bouk, ik bedoel dat deze foto absoluut niet boeiend is, er is niks vernieuwends aan. Luchtbalonnen zijn al duizenden malen gefotografeerd en elke foto is dezelfde. Het onderwerp is alledaags, het standpunt is alledaags. Er is door het fotogenieke ervan geen engagement aanwezig, geen statement van de fotograaf tegenover zijn onderwerp.
Het is makkelijker om een interessante foto te maken van een rotte tomaat dan van een luchtballon. (Of een zonsondergang, een bloempje enzovoort). Ik bedoel een "interessante" foto, die iets zegt, niet enkel een registratie van schoonheid is, want dan reduceer je de waarde van de foto meestal tot haar techniciteit in plaats van haar inhoud te laten spreken.
wat voor onzin is dat nu???
Dat is helemaal geen onzin, kolibri, maar daar moet jij eerst maar eens goed over nadenken.
Ik snap wat Control-Z bedoelt, namelijk dat een opvallend object vaak stereotiep gefotografeerd wordt, wat tot herhaling en verveling kan leiden.
Maar ik ben het niet eens dat dit steeds betekend dat het een saaie foto is. Als spotter kan ik perfect onder de indruk zijn van een oud vliegtuig tegen een blauwe lucht, maar dat heeft meer met mijn affiniteit met de toestellen te maken dan met de foto op zich. Kortom, voor elke soort van fotografie zal er wel een publiek zijn.
Anderzijds loont het de moeite ( en zeker op deze site), om even die extra inspanning te doen om het stereotiepe te vermijden en een echt goeie foto te maken. 't Is uiteindelijk toch de showcase.
Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58
Foto is kwaliteitsloos en past niet echt in een Showcase vind ik.
Contrasten liggen niet goed (flets), kleuren kunnen beter en er zit precies een soort van ruis op de foto?
Zoals je zelf zegt bij je handtekening...de moed erin houden!
Ik ben het ook niet echt eens met de uitspraak van Dhr. Control-Z maar ik begrijp zijn puur fotografisch gezien standpunt...het is erg moeilijk om in dit geval origineel uit de hoek te komen.
Een paar mooie foto's van luchtballons met enige originaliteit:
Bouk, ik bedoel dat deze foto absoluut niet boeiend is, er is niks vernieuwends aan. Luchtbalonnen zijn al duizenden malen gefotografeerd en elke foto is dezelfde. Het onderwerp is alledaags, het standpunt is alledaags. Er is door het fotogenieke ervan geen engagement aanwezig, geen statement van de fotograaf tegenover zijn onderwerp.
Het is makkelijker om een interessante foto te maken van een rotte tomaat dan van een luchtballon. (Of een zonsondergang, een bloempje enzovoort). Ik bedoel een "interessante" foto, die iets zegt, niet enkel een registratie van schoonheid is, want dan reduceer je de waarde van de foto meestal tot haar techniciteit in plaats van haar inhoud te laten spreken.
Dat is helemaal geen onzin, kolibri, maar daar moet jij eerst maar eens goed over nadenken.
je schrijft; dat luchtballonnen fotogenieke onderwerpen zijn en daarom zelden interessante foto's opleveren.
dus fotogenieke onderwerpen, leverenen zelden interessante foto's op, nou dan stop ik met fotograferen hoor!!!!!
grt,bouk.
Je macro's kan ik echt appreciëren. Dit echter is, mijn gedacht niet showcasewaardig. (op de reactie : "dat beslist de TS zelf wel"- of het al of niet showcasewaardig is denk ik niet lang te moeten wachten. )
Helemaal niet boeiend. Sorry Macroshopper.
Vind deze foto zoals voorgangers reeds melde te flets en idd niet een erg origineel standpunt.
Echter wat control-z zegt moet ik echt hard tegenspreken.
Ballonnen zijn prachtige luchtvaartuigen en kun je wel degelijk erg mooi op de foto zetten.
Heb er zelf een uitgebreide collectie van .
Moet zeggen dat ik ook bevooroordeeld ben ballonvaren is mijn beroep.
Dus als mensen zin hebben .....
Moet zeggen dat ik ook bevooroordeeld ben ballonvaren is mijn beroep.
Dus als mensen zin hebben .....
Gr Tony
Amaai, das hééél tof en gezellig om te doen ! Echt een aanrader voor diegenen die het nog niet gedaan hebben ! Zelfs van mijn hoogtevrees had ik toen geen last !
En tony ??? Krijg ik nu een vruchtje gratis ?
Katten zijn altijd fotogeniek.
Ze doen nooit idioot als ze een lens zien...
-Gladys Taber-
Comment