Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

psa-Stylerz

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• psa-Stylerz

wij zijn zaterdag naar race wars geweest e op de terug weg heb ik nog snel een klein groepsfotoke gemaakt.
    graag paar reacties en of ik nog op iets an letten ofzo e

Canon 5D ---- Sigma 24-70 f2.8 ----- Sigma 70-200 f2.8 ----- canon EOS5(anoloog) ----- Flitser EF-530 DG Sigma -------- website www.nikki-vanherck.be

Re: psa-Stylerz

Groepsfoto's zijn altijd knudde, zeker als er verschillende kleuren in voorkomen zoals in deze foto.

Je hebt witte en zwarte wagens, en nog enkele kleuren daartussen, begin dan maar eens een juiste belichting te krijgen ...

Ik zou beginnen met de donkere wagens vooraan te zetten, en de lichtere achteraan, dan eventueel met invulflits off-camera werken om de donkere wagens helder te krijgen, de lichte wagens in de achtergrond krijgen zo goed als niets van de flits te zien, en hebben het ook niet nodig, dus dat komt goed uit.

Zeker zorgen dat je horizon recht staat (helt nu een beetje naar een kant) en eventueel de achter- en ondergrond in PhotoShop opruimen, zou hier links bvb een stukje beton bij-klonen.

Wat ook altijd kan in dit geval is bracketing, drie of meer shots nemen met verschillende belichting (op statief natuurlijk) en deze dan achteraf bij elkaar zetten, dan kan je deze opstelling houden en toch de zwarte wagens lichter krijgen terwijl de witte niet uitgebrand worden.

Als je zo'n groep wagens bij elkaar moet fotograferen, ofwel kris kras door elkaar zetten, ofwel perfect naast elkaar zetten, is niet gemakkelijk, en de eigenaar/bestuurder zal allicht het vliegend heen en weer krijgen van je aanwijzingen, maar je foto zal er nog beter uitzien uiteindelijk.

Zie dit niet als opmerkingen hé, gewoon enkele ideetjes die ik zou gebruiken de volgende keer.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

neenee ik ben heel blij dat ik zo wat ideetjes krijg
      want das de eerste keer dak het doe met auto's ale met zoveel auto's en het was echt niet makkelijk, maar dit was nog maar gewoon voor de fun, binnekort gaan we met alle club auto's op en dan zal ik zeker denken aan uw tips
      Canon 5D ---- Sigma 24-70 f2.8 ----- Sigma 70-200 f2.8 ----- canon EOS5(anoloog) ----- Flitser EF-530 DG Sigma -------- website www.nikki-vanherck.be

Comment

ha deze man ken ik

mooie wagens van pugdrivers belgium

Comment

aaah wie we hier hebbe ja zijn idd schone autokes bij e mijne nog niet maar komen nog veel veranderingen aan als ik werk heb

Comment

Working...
          X