Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussels National - eens iets anders

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brussels National - eens iets anders

In Zaventem is het moeilijk om origineel uit de hoek te blijven komen door landende of opstijgende vliegtuigen te fotograferen. Dus heb ik maar wat foto's genomen van taxiiende vliegtuigen wat niet makkelijk is.

Ik heb bewust voor een krappe kadrage gekozen.

British Airways - Airbus A319-131

Groetjes en tot volgend weekend want dan gaat het pas echt van start!

Steven

Re: Brussels National - eens iets anders

Awel, daar doe ik mijnen hoed voor af !!
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
      In Zaventem is het moeilijk om origineel uit de hoek te blijven komen door landende of opstijgende vliegtuigen te fotograferen. Dus heb ik maar wat foto's genomen van taxiiende vliegtuigen wat niet makkelijk is.
      Ik kan dit type foto's en de strakke cropping best smaken.
      Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar nummer 3
      Nummer 2 vind ik eigenlijk een beetje te druk, alhoewel, het was misschien wel de bedoeling om de drukte op de terminal weer te geven...
      Van welke plaats heb je deze foto's genomen als ik vragen mag ?

Mvg,

Dirk.
      The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DVDW Bekijk bericht
        Van welke plaats heb je deze foto's genomen als ik vragen mag ?
        Deze is genomen vanaf het restaurant Wing Tips vanuit het luchthavengebouw zelf. Je hebt hier prachtig zicht op de 'nieuwe' pier A.

De belichting is hier wel extreem moeilijk want het glas waardoor je fotografeert is vuil en ziet bruin/groenachtig waarna nabewerking een must is.

Je kan hier wel mooie foto's nemen van taxiiende vliegtuigen die komen en gaan of doorrijden naar ABELAG.

Wat de tweede betreft heb je wel gelijk, deze is inderdaad druk maar ja het is nu eenmaal zo. Bij nader inzien vind ik trouwens de eerste mss wat te licht. Ik heb er nog een betere van op mijn harde schijf staan.

Greetz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
          Deze is genomen vanaf het restaurant Wing Tips vanuit het luchthavengebouw zelf. Je hebt hier prachtig zicht op de 'nieuwe' pier A. De belichting is hier wel extreem moeilijk want het glas waardoor je fotografeert is vuil en ziet bruin/groenachtig waarna nabewerking een must is.
          Je kan hier wel mooie foto's nemen van taxiiende vliegtuigen die komen en gaan of doorrijden naar ABELAG.
          Ik vermoedde al dat de foto's vanop deze plaats genomen waren.
          De resultaten zijn wel verrassend goed, zo dwars door dat gekleurde en vuile glas heen.
          Ik zal toch ook eens naar de Wing Tips moeten afzakken...

Mvg,

Dirk.
          The difference between genius and stupidity is that genius has its limits.

Comment

Doe mij de eerste maar, maar uw contrast zit er wel een beetje naast. Iets meer donker insteken en de foto zal veel beter zijn

Comment

Hoi Steven,

Een uitdaging is het wel door de ramen van de "Wingtips" fotograferen...iets wat ik al opgegeven heb...je moet echt de meest propere raampjes uitkiezen en dan nog...

Foto 3 is mijn favoriet...ik hou van dit type shots!

Je contrast zit inderdaad niet altijd goed...zeker niet bij de eerste...beetje met de curves spelen zodat de details in de "shadows" blijven.

Zo krap vind ik de foto's ook niet...het kan veel krapper...maar dat zal je wel al gemerkt hebben zeker?

Groetjes,
              Tommy
              "Impossible is not in my dictionary!"-Napoleon Bonaparte

Comment

Working...
              X