Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interclassics

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Interclassics

Graag wat commentaar en vooral tips gehad voor mijn autofotografie...
    Wil nl heel graag bijleren om beter te worden...

Alle foto's zijn uit de hand gemaakt met 50 f1.8, met gebruik van aanwezig(eerder afwezig) licht...

Rest van de foto's staan op http://www.pbase.com/gio695/interclassics voor wie meer wilt zien...

Alvast heel erg bedankt,
    Gio

Re: Interclassics

misschien even nakijken er is maar 1 foto zichtbaar, nl de 3de
    pitteljon.be
    The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Ziet er niet slecht uit, heb ook je gallery even bekeken, enkele pareltjes op die show, jammer dat ik ze gemist heb, die Ferrari's zien er goed uit ...

Heb wel een vraag, waarom zo'n hoge sluitertijden ? Je hebt iso 800 met een sluitertijd van 1/250e op sommige foto's, ik zou de iso naar 400 zetten en een hoger f-getal nemen, dan is heel de wagen scherp, kom je op 1/60e of 1/30e uit, nog prima zonder statief te doen en met een beetje geluk zijn de bezoekers wazig omdat ze bewegen, en de achtergrond wordt iets lichter.

Ik gebruik altijd voor dergelijke shows mijn 17-55 IS 2.8, die IS doet wonderen, kan zonder probleem 1/15e halen (en ik heb geen vaste hand ) maar met de 50mm 1.8 moet je toch zonder problemen 1/60e kunnen halen 'uit de hand' ... een klein truukje, zet de camera op multi-shot, je neemt gewoon een drietal foto's van hetzelfde object, gegarandeerd dat er minstens eentje vlijmscherp is met een lage sluitertijd (lukt bij mij toch altijd) en de rest 'delete' je gewoon, kost niets meer, dit is het grote voordeel van digitaal.

Let wel, dit is geen kritiek hé, gewoon effe meegeven hoe ik het zou aanpakken, ieder zijn manier van werken ... dan krijgen we tenminste niet altijd dezelfde foto's te zien

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hey, bedankt voor de nuttige tips...
        Heb meestal f2.8 gebruikt.
        De IS is inderdaad iets handigs, maar had voor binnen enkel de 50mm f1.8 tot mijn beschikking, de 70-200mm was daar zeer onhandig geweest, aangezien alles opeengeperst staat daar...
        @Jetfool: Ik zie wel alle drie de foto's!
        Last edited by gio695; 17 maart 2008, 13:43.

Comment

Working...
        X