Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

:: Dieselloc 5154 ::

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• :: Dieselloc 5154 ::

Nog ééntje uit vervlogen tijden...
    De spoorwegliefhebbers onder u zullen deze type van locomotief wel kennen...Fotografielocatie: tussen Eisden en As (Belgisch Limburg)

"Te laat komen is gebrek aan respect, niet aan tijd"

Re: :: Dieselloc 5154 ::

veel ruis en tekort aan detail, kader vreselijk, maar das natuurlijk een kwestie van smaak.
    standpunt lekker gewaagd trouwens.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De 51, dat waren nog eens trekpaarden, hé

Mooie compo!

En ja hoor, een beetje neatimagen (of van die toestanden) en misschien een iets donkerder bruin voor de kader zou de foto ook naar mijn smaak ten goede komen
      Last edited by k@rel; 17 februari 2008, 20:51.
      Is this the real life? Is this just fantasy?
      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

mooi licht wel! Maar idd jammer van de kader, ruis stoort me eerlijk gezegd niet zo, maar misschien toch beter zonder ...

het waren prachtige machines, ik heb er helaas nauwelijks een goeie foto van, maar ik kan nu evenveel genieten van een hypermoderne traxx
        Canon 5D Mark II + Canon EF 50mm 1.8 + Canon 17-40L + Canon EF 70-200/4.0 L USM + Sigma 50-500
        http://www.rail4life.com

Comment

mooi shot van een mooie locomotief!

Comment

hmm ligt dit nu aan mij? iedereen doet zo precies dat deze uit lang vervlogen tijden zijn en nu niet meer rondrijden maar vergis ik mij als ik zeg dat deze nog dienst doen? in brusselzuid en schaarbeek zie ik er toch nog regelmatig of is dat een andere serie?
            nu ben maar gewoon geinteresseerd en geen fervent spotter of kenner ofzo
            iig mooie foto alleen had ik em liever met wat vracht gezien
            Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
              hmm ligt dit nu aan mij? iedereen doet zo precies dat deze uit lang vervlogen tijden zijn en nu niet meer rondrijden maar vergis ik mij als ik zeg dat deze nog dienst doen? in brusselzuid en schaarbeek zie ik er toch nog regelmatig of is dat een andere serie?
              Dit type wordt wel niet meer in reguliere dienst ingezet, maar zowel de NMBS als het TSP (toeristisch spoorwegpatrimonium) hebben minstens 1 loc bewaard. De NMBS heeft de loc in de oude groene kleurstelling herspoten en de loc wordt af en toe ingezet voor een goederentrein of een speciale trein. Het TSP heeft o.a de 5182 in nog gele kleurstelling (zoals hierboven op de foto dus) en die loc wordt momenteel in Schaarbeek gereviseerd ( is in onderhoud dus).
              Canon 5D Mark II + Canon EF 50mm 1.8 + Canon 17-40L + Canon EF 70-200/4.0 L USM + Sigma 50-500
              http://www.rail4life.com

Comment

Mooi beeld, de kader stoort een beetje

Comment

Ge weet toch dat ge daar naast de berm niet mag lopen

Mooi portret van een oudgediende

Comment

Mooie compo Jos, ...wel wat zwaar kadertje..maar 't is ook een zwaar machien hé!..grtz!
                    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Mooie foto van eeen mooie loc op een mooie plaats.
                      Het ruis stoort niet echt, de foto is ook al enkele jaren oud en mogelijk ingescand (???) Het kader is niet zo goed gekozen. Geef mij maar de foto zonder kader. Vele spoorwegfotografen zeggen dat een foto met sleep mooier is, maar eigenlijk kan een losse loc ook wel nog mooi zijn vind ik...

Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
                      Iedereen doet zo precies dat deze uit lang vervlogen tijden zijn en nu niet meer rondrijden maar vergis ik mij als ik zeg dat deze nog dienst doen? in brusselzuid en schaarbeek zie ik er toch nog regelmatig of is dat een andere serie?
                      Dit zal wel de 4-asser zijn HLD 62 (momenteel van infrabel, ex-nmbs)
                      of de 6-asser HLD 55 (momenteel van Bcargo, nmbs)
                      of 1 van de 6-assers HLD 52-53-54 (momenteel van TUC-rail, ex-nmbs)

Persoonlijk denk ik niet dat het een HLD 51 zou geweest zijn, maar het kan natuurlijk wel!

Dit terzijde
                      Nikon D300 + Nikkor AF 50mm 1.8 + Nikkor AF-S 24-70 2.8 www.bfoto.be (spoorwegfotografie)

Comment

Klassieke loc , klassieke compo , klassieke foto ... misschien hoort het zo bij "trainspotting " , voor mij mag het iets gedurfder.

Comment

prachtige foto
                          mooi compo
                          ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                          *BD1034BE

Comment

Zeker eentje voor bij te houden.
                            Al moet ik toegeven dat ik de kader ook maar niets vind.
                            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
                              De 51, dat waren nog eens trekpaarden, hé.
                              Ja, en hinniken dat die konden, amai.

Ik vind de keuze voor een vierkant beeld hier eigenlijk nog niet zo slecht.
                              Het is alleszins nu al een beetje nostalgie, deze foto.
                              David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Working...
                              X