Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door SchaarbakkesBekijk bericht
als je zoiets post zou je beter helemaal niets posten,
maar ja, dat is mijn mening hé.
Mooie foto's vooral de 2de heeft mijn voorkeur.
Is het enkel nog toegestaan om positieve commentaar te geven?
Nu weet de TS tenminste wat er echt gedacht wordt van zijn foto's, als hij volwassen genoeg is kan je zoiets in de juiste context plaatsen.
als je zoiets post zou je beter helemaal niets posten,
maar ja, dat is mijn mening hé.
Mooie foto's vooral de 2de heeft mijn voorkeur.
Ik ben er 200% van overtuigd dat je eigenlijk jouw laatste zin wou citeren, en dat dit gewoon een vergissing betreft.
Je hoeft helemaal niet akkoord te gaan met mijn stelling, maar dat zegt dan weer meer over jouw kennis en ervaring
dan over de mijne. Dat ze 'mooi' zijn is subjectief, jouw mening, jouw recht. Dat ze technisch verkeerd zijn, en dat
ook qua nabewerking werk nodig is, is objectief en een feit als je de exif, bestandsgrootte en histogram zou bekijken.
Lees dan nog de latere posts, en je ziet dat ik niet alleen deze mening deel.
Last edited by yowan-kenobi; 2 oktober 2007, 08:33.
Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobiBekijk bericht
Ik ben er 200% van overtuigd dat je eigenlijk jouw laatste zin wou citeren, en dat dit gewoon een vergissing betreft.
Je hoeft helemaal niet akkoord te gaan met mijn stelling, maar dat zegt dan weer meer over jouw kennis en ervaring
dan over de mijne. Dat ze 'mooi' zijn is subjectief, jouw mening, jouw recht. Dat ze technisch verkeerd zijn, en dat
ook qua nabewerking werk nodig is, is objectief en een feit als je de exif, bestandsgrootte en histogram zou bekijken.
Lees dan nog de latere posts, en je ziet dat ik niet alleen deze mening deel.
djeez, dus "onscherp en te donker" is constructief voor de topic starter?
FFS stop uw kennis in een bokaal en ga op de markt staan ermee...
iedereen kan zo negatief antwoorden zonder ook te zeggen aan wat het kan schelen.
Ik lees nergens dat je enigszins tips geeft tot nabewerking, nee, lightsabergewijs ram je gewoon op uw toetsenbord: onscherp en te donker.
Als je de foto's van iemand slecht vind is dat jouw volle recht, maar het is goedkoop om dat op die manier te doen en dat is dan ook weer mijn mening, mijn recht zoals je zelf zo mooi zegt.
djeez, dus "onscherp en te donker" is constructief voor de topic starter?
In showcase ben ik quasi nooit constructief van nature. Dat wordt ook niet gevraagd, niet door de forumregels én ook niet door de TS. Het is duidelijk dat er wat mis is met de foto's (ook al vind jij van niet, jouw recht zoals ik dat zo mooi kan zeggen) en dat signaal is bij deze overgebracht, niet meer of niets minder.
Dat ik hier aan jouw persoonlijke verwachting van een reactie op een post in showcase niet kon voldoen, jammer maar helaas.
Als je hier foto's post, stel je je automatisch bloot aan commentaren (positief en negatief). Als het dan enkel maar positief mag zijn, blijf dan gewoon weg - zeker met dergelijke opnames.
Wat TS betreft : ik vind geen van beide opnames goed, hoewel het onderwerp op zich interessant is. Compositie, scherpte,... beelden spreken gewoon niet aan.
En sommige opnames zijn gewoonweg niet te 'redden' door ze effe door PS te halen. Just live with it.
:::: Canon :::: 1D MkII N :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6
@ Schaarbakkes: dit is Showcase, men is hier niet verplicht om constructieve commentaar te geven, daar zijn andere fora-onderdelen voor nodig. Al kan de commentaar van yowan-kenobi nogal hard overkomen, maar dan nog is dat zijn goed recht. En trouwens, jouw reply is nu ook niet hoe moet ik het zeggen... met de fluwelen handschoentjes he
Terug on-topic: ik meen mezelf te herinneren dat de TS in het verleden veel mooiere foto's heeft gepost en ik denk dat hij beter kan. Ik vond de foto's maar niks maar normaal gezien reageer ik daar niet op. Nu deze discussie wat opgefucked raakt ben ik toch eens nader gaan kijken naar de exif en die zegt als volgt:
foto 1:
Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL)
Lens Focal Length: 400,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/500 sec
F-Number: F8,0
ISO: 100
Compensation: EV 0/2
foto 2:
Camera Model: Canon (Canon EOS 350D DIGITAL)
Lens Focal Length: 400,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/500 sec
F-Number: F8,0
ISO: 100
Compensation: EV 0/2
=> beide op 400mm getrokken, en met 1/500 dat is kantje boordje, vliegen de vliegers van links naar rechts dan kun je je sluitertijd wat omlaag leggen (kleiner getal) zelfs en dan kan je gaan pannen, lukt dat dan het je een geveegde achtergrond en heb je een superplaat. Als je vliegtuigen in de lucht gaat trekken zou ik de sluitertijd verkorten, er een groter getal van maken zeg maar. Ik trek vliegers bij goed weer minsten op 1/1250 en das geen overbodige luxe. Ik zou hier sluiterprioriteit aanbevelen.
PS: je moet het jezelf niet aantrekken dat andere je foto's niet zo goed vinden, de volgende keer beter zou ik zeggen
bedasnkt voor jullie reactie . ik kan best tegen kritiek anders had ik ze niet op het forum gezet.
op mijn pc kwamen ze veel beter over als op het forum dus kan het wel aan het resizen liggen.
we hopen de volgende keer op beter.
steven vh volgende week oefeningen op zoersel met de f16 en c130 die ook op deurne gaan landen misschien wel eens de moeite.
grtz jimmy
canon 50d Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM Lens
canon 350d canon 18-55mm
Comment