Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gestart met fotografie: auto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• gestart met fotografie: auto's

jow mensen, ik ben hier nieuw op dit forum
    graag zou ik wat meer te weten komen over fotografie e.d. en ben hier denk ik wel aan het juiste adres.

zelf ben ik bezeten van tuning, en daarom hou ik me wat bezig met fotografie van wagens.
    Ik fotografeer als experiment nog enkele andere dingen, maar zal deze in de desbetreffende fora zetten.

hier foto van mijn wagen waar ik echt zeg van, DIT is de max van een foto.
    camera is een Canon EOS 400D
    ik ben wel van plan om mij een breedhoek te komen, om nog meer te kunnen experimenteren.

(foto niet bewerkt)
    Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

Re: gestart met fotografie: auto's

nog een gelijkgestemde ziel, een autoliefhebber ... welkom.

Ik ben zeker geen pro, maar ben toch al enkele jaren bezig met auto's fotograferen, en sinds zo'n 18 maanden een 350D aangeschaft die binnenkort zal worden bijgestaan door de opvolger van de 30D (als die de moeite is).

Maar ik kan je wel een paar tips geven :

de lens die je gebruikt hebt heeft een vervorming, daardoor krijg je een licht visoog effect, ofwel kan je dit in PhotoShop aanpassen, ofwel draai je de foto door DxO (die doet het automatisch naargelang welke lens je gebruikt)

deze wagen steekt heel mooi af tegen de achtergrond, maar persoonlijk zou ik ofwel de foto kleiner crop'en zodat de wagen groter wordt, ofwel de achtergrond nog groter zodat je een meer abstracte foto krijgt waarvan de auto slechts een detail is.

Laat nog maar wat meer materiaal zien ...

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

welkom, en zoals men voorganger zei , mooie foto , maar mss toch ietsje croppen
      FF Photography.be

Mijn Flickr account ...

Comment

Auto's aantrekkelijk op de gevoelige plaat vastleggen is geen simpele opdracht. De ene wagen leent zich daar natuurlijk beter voor dan de andere.
        Ik verwacht dat je van deze wagen toch een leuke shoot kan maken (details van wagens intregeren me soms meer dan de wagen op zich).
        Hopelijk is dit de voorbode van meer?

*off-topic on*... TCO, dat zegt me iets... Omgeving vd carnavalstad bij uitstek?
        *off-topic off*

Greetz!
        MCD
        www.mattiaspletinckx.com
        Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

Comment

Zoals de voorgangers al hebben geschreven, probeer gerust de auto wat meer in beeld te brengen. Nu valt in deze foto de auto in z'n geheel weg tegen de achtergrond kwa onderwerp ondanks het feit dat het voertuig volledig een andere kleur heeft dan de omgeving.

Dus probeer het onderwerp desnoods wat verder van de muur te plaatsen waardoor je meer dof werk krijgt (diepte achter het onderwerp).

Detailshots zijn bij veel voertuigen ook vaak de moeite waard en diverse hoeken. We wachten met smart op je nieuwe foto's
          http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

Mijn blik wordt steeds afgeleid naar die verlichtingspaal en de lucht.
            Als je de lucht wegcropt komt de auto er beter uit.
            Foto is zo donker dat ik buiten de velgen niet veel van de tuning zie.
            Ik zou eens experimenteren met een polarisatiefilter. Die kan de reflectie op het zijraam en de dakstijl laten verdwijnen zonder dat je moet photoshoppen. Nu ziet het er net uit of die dakstijl bij een slechte carrossier uitgedeukt is.

Comment

hey rood komt wel erg mooi naar voren op die foto!

leuk je trouwens hier ook op het forum te zien (was al gelijk bekende auto voor mij )...
              Mij zul je niet herkennen denk ik, Soedje (op auto fora)
              Thomart.nl
              Designing&Photography

Comment

ok, thx voor de comments

ik zal af en toe even een foto hierbij zetten
                spuw maar jullie commentaren...

hier nog eentje van mijnen maat zijne Vito op GTIMAG:

Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

Comment

Mooie vito

De weerspiegeling van de wolken in de geblindeerde ramen vind ik erg mooi maar de achtergrond vind ik niet goed gekozen, hij trekt (voor mij althans) de aandacht van de bus weg en de kleur ervan laat de de bus ook nog eens erin vallen.

Ik kan het niet goed omschrijven (ben ook nog maar beginner) maar ik kijk ook eerder naar het bordje op de muur dan naar de bus.
                  Newby met een Powershot S3
                  En nu ook een Pentax K100D met 18-55 en een Tamron 70-300
                  -----

Comment

wagen stond daar voor fotoshoot te doen voor spaans magazine...

soms maken details op achtergrond het geheel wa speelser.

bij het maken van een foto van een getunede auto moet je letten op overkomen van kleur,achtergrond, zon, details, ... ni zo gemakkelijk

Comment

Daar ben ik me geheel van bewust. Mss is hij fototechnisch hardstikke mooi maar als autoliefhebber vind ik de wagen er niet uitkomen en dat lijkt me wel de bedoeling bij zo`n foto(shoot)?
                      Bij de bovenste foto komt de wagen veel beter tot z`n recht (achtergrond-technisch gezien).

bij het maken van een foto van een getunede auto moet je letten op overkomen van kleur,achtergrond, zon, details, ... ni zo gemakkelijk
                      Bovenstaand klinkt als de essentie van fotografie in z`n totaliteit
                      Newby met een Powershot S3
                      En nu ook een Pentax K100D met 18-55 en een Tamron 70-300
                      -----

Comment

Wie we hier hebben... gade mij wa concurentie aandoen ja...

Ge zijt goed bezig voor uw foto's maarbij de eerste foto van jou beemer heb je redelijk veel vervorming naar de zijkant toe... welke lens heb je hiervoor gebruikt ? Beetje croppen van de foto zou inderdaad al veel helpen.

Foto van de Vito is ook heel knap, moeilijk om de kleuren mooi te laten uitkomen in het felle zonlicht. (Als je bij zo'n fotoshoots kan zijn van die magazines ogen goed open, je kan veel leren van die mannen door hen te observeren.)En eens een babbeltje gaan doen over het materiaal dat ze gebruiken.

Greetzz
                        Bjorn (ST fotograaf)

Comment

voor een fotografie-wedstrijdje op ons forum (zeer kleinschalig) vlug dit gemaakt.
                          had totaal geen inspiratie.
                          het onderwerp "beweging".

Comment

Welkom, het wordt hier nog een halve carlovers R'us.

Mooie foto heeft wel een speciaal effect.

Toevallig een website of een Flickr.com pagina?
                            http://frederikherregods.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredder Bekijk bericht
                              Welkom, het wordt hier nog een halve carlovers R'us.

Mooie foto heeft wel een speciaal effect.

Toevallig een website of een Flickr.com pagina?
                              wij zitten allemaal op www.TWAtuning.be man

Comment

Working...
                              X