Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volvo N88 te gast in Oostenrijk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Volvo N88 te gast in Oostenrijk

Na een doorgedreven restauratie die 1.100h (4 maanden) in beslag nam konden we enkele weken geleden met onze oldtimer pronken op de 2 jaarlijkse "internationale sternfahrt" die dit jaar doorging in Stümm te Oostenrijk. We haalden alvast de nationale TV (ÖRF) en hadden veel succes...

Enkele beeldjes:

*Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Re: Volvo N88 te gast in Oostenrijk

Prachtige foto's en knap gerestaureerde brandweerwagen
    Nikon materiaal

Comment

Knappe plaatjes in een heerlijk decor
      Flickr PBase
      Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Mooi materiaal in een mooi decor. Hele mooie foto's. Proficiat
        www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Knap project! Foto 2 vind ik de beste, de andere foto's zijn me wat te donker wat betreft de wagen.

Comment

Brandweer Londerzeel... Toen hadden ze al Volvo Trucks

Ik hoop hem hier in de buurt ook eens tegen te komen, het decor zal dan wel minder zijn vrees'k.

Ik ga fotografisch gezien ook voor nummer 2
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Thanks for the commentaren

Louter informatief een beeldje van anderhalve maand geleden:

Last edited by LJ Tom; 6 juni 2007, 22:08. Reden: foto achter link gezet
              *Nikon D300s + MB-D10 + SB-900 +18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX II + *Nikon D200 + SB-800 + 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
                Brandweer Londerzeel... Toen hadden ze al Volvo Trucks
                't Is een uniek prototype gebouwd in 1966 ten behoeve van het ministerie van binnenlandse zaken. Er zijn er 2 gemaakt: Een Volvo N485 in 1965 met een mobiele ladder ipv een watertank en de onze een Volvo N86/88 in 1966 met watertank van 2.400L. In België zijn er 3 Volvo's N-type als brandweervoertuig omgebouwd, wereldwijd slechts een dozijn of zo. Het betreft dus een vrij uniek stuk

Ik hoop hem hier in de buurt ook eens tegen te komen, het decor zal dan wel minder zijn vrees'k.
                Nochtans zijn er hier prachtige fotolocaties... We denken eraan om nog eens een uitgebreide fotoshoot te doen op domein Diepensteyn te Steenhuffel.

Ik ga fotografisch gezien ook voor nummer 2
                Inderdaad... Misschien wel, spijtig genoeg was het weer niet al te schitterend om echt perfecte foto's te maken... 1) Teveel zon 2) Teveel nevel

Maar 'k vond ze toch iets hebben...

Comment

ik heb de volvo onlangs live kunnen bewonderen bij de opendeur van brandweer Balen. Tis een ongelooflijk bijouke!!!!
                  Proficiat aan de vriendkring van de volvo van brandweer en londerzeel.

By the way, schoon fotookes!!!

mvg, geert

Comment

Prachtig op alle gebied
                    En wat een mooie lucht en het schitterend licht al niet kan doen om deze mooie platen te realiseren
                    Flickr PBase
                    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Comment

Hee, stond die vorige week zaterdag niet tesamen met oude brandweerwagens van Boom, Hemiksem en kweetalnimeer (Schelle?) op de parking van De Schorre in Boom?
                      Heb er een aantal foto's van geschoten (waar ik nu effe niet aan kan), denk dat deze de Volvo is, juist?

Knap restauratiewerk trouwens.
                      Je tweede foto vind ik de meest geslaagde.
                      Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kartix Bekijk bericht
                        Hee, stond die vorige week zaterdag niet tesamen met oude brandweerwagens van Boom, Hemiksem en kweetalnimeer (Schelle?) op de parking van De Schorre in Boom?
                        Heb er een aantal foto's van geschoten (waar ik nu effe niet aan kan), denk dat deze de Volvo is, juist?

Knap restauratiewerk trouwens.
                        Je tweede foto vind ik de meest geslaagde.
                        Affirmatief
                        We werden door de brandweercommandant van Boom gevraagd om voor het huwelijk van z'n dochter met onze oldtimer langs te komen. Brandweer Londerzeel & Brandweer Boom komen nogal goed overeen ziede

Comment

Prachtige streek, het Zillertal! Ik ben al enkele malen in Kaltenbach geweest, het dorpje ernaast.

Wat ook heel mooi zou zijn was dat je een foto nam van de truck, tesamen met de oude stoomtrein die daar nog rondrijd!

Comment

het resultaat mag er wezen hoor, knap gerestaureerd!
                            Samen met een heerlijk decor vormen dit mooie opnames!

Comment

De wagen is inderdaad prachtig, maar om het even over fotografie te hebben: enkel in de eerste plaat vind ik een evenwicht tussen voor- en achtergrond.

Smt.
                              Nikon met enkele bijhorende vensters (op de wereld) Flickr

Comment

Working...
                              X