Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Mooi scherp plaatje.
Ik weet uit ervaring dat het bij deze windsnelheden en zeker op deze locatie geen sinecure is.
Dit schip ramde onlangs twee andere schepen tijdens een aanlegmanoeuver. Deze kapiteins hebben al een flinke reputatie opgebouwd .
Mooi scherp plaatje.
Ik weet uit ervaring dat het bij deze windsnelheden en zeker op deze locatie geen sinecure is.
Dit schip ramde onlangs twee andere schepen tijdens een aanlegmanoeuver. Deze kapiteins hebben al een flinke reputatie opgebouwd .
Eventjes off topic (want niet over de foto, wel over de inhoud van je commentaar ivm kundigheid vd kapiteins en jouw ervaringen met weers- en plaatsomstandigheden): hoe kom je erbij dat dit schip twee andere schepen zou geramd hebben, en welke reputatie zouden de kapiteins dan wel hebben?
Rond 9.30 uur maandagmorgen heeft de ferry CFF Seine van de rederij Ferryways bij een manoeuvre in de haven van Oostende zowel het schip 'Zeearend' als de sleepboot 'Ensor' geramd. De stuurman van de 'Zeearend' was aan boord toen het ongeval gebeurde en verwittigde de havenautoriteiten. De schepen liepen weinig averij op, maar de afdeling Vloot van de Vlaamse gemeenschap, zowel als de rederij van de Ensor zijn niet te spreken over het wildvaren van de ferryschepen binnenin de Oostendse haven.
Schip is maandagmorgen vershift van wachtkaai (weekend) naar laadkaai, en tijdens dat manoeuver is de stuurboord motor uitgevallen (blackout), waarbij de harde ZW-wind het schip tegen de Zeearend geduwd heeft, zonder veel erg. Motor terug opgestart, en bij passeren van Ensor (doorgang tussen Ensor en schepen van TSL slechts een goeie 60meter, schip zelf is 21 m breed, meer dan 25 m hoog, was niet geladen en boegschroef van CFF Seine is maar 495 PK sterk) de banden van laatste geraakt, zonder schade. 's Avonds vond de dienstdoende wachtmeester van de verkeersleiding het nodig om tijdens het afvaren en in volle manoeuver de kapitein op te roepen, waarna hij ook nog eens aan de stuurman van de Primrose meedeelde dat die beter op zijn hoede was, want dat de SEINE één en ander aan het uitvoeren was, en dat die 's morgens al twee schepen geramd had.
Absoluut ongehoord!
De rederij van de Ensor? Die hebben geen commentaar gegeven.
Wildvaren van de ferries in de Oostendse haven? Waar slaat dat op? Behalve bewuste wachtmeester heeft niemand opmerkingen. Alle kapiteins en stuurmannen moeten een loodsexamen afleggen vooralleer met de ferries de Oostendse haven te mogen in- en uitvaren, waardoor zij ook geen loods meer moeten nemen, en misschien verklaart dat een beetje de uitlatingen?...
Maar waar stonden de beste stuurlui volgens het spreekwoord ook alweer?...
Ik meende in jouw commentaar te lezen dat je persoonlijke ervaring had, vandaar mijn vraag ivm kundigheid.
Verder moet je je het niet te hard aantrekken.
Ik meende in jouw commentaar te lezen dat je persoonlijke ervaring had, vandaar mijn vraag ivm kundigheid.
Verder moet je je het niet te hard aantrekken.
Ik had je commentaar helemaal niet persoonlijk aangetrokken hoor. Het is logisch dat als ik iets dergelijks meegeef aan je foto, dat je verduidelijking vraagt. Zeker gezien jouw positie binnen de havenkringen.
Ik bewonder nog steeds je foto en daar ging het hier toch over .
dit is typisch voor een foto langs de kade ... het schip oogt mooi maar door al de détails op de kade (vrachtwagens, kranen, verlichtingspalen, etc ...) heerst er veel wanorde op de achtergrond.
Off Topic: geef die kapitein wat respijt ... wie elk jaar 60.000 km rijdt maakt meer kans op een ongelukje dan iemand die er 5.000 rijdt. Deze schepen komen bijna dagelijks naar Oostende, soms in erbarmelijke weersomstandigheden ... af en toe blikschade is onvermijdelijk, behalve natuurlijk voor de "wal-stuurlui".... 't zou me ten andere verwonderen indien dit schip bij ZW 7/8 niet van de kant raakte
PS. in verkeersleiding zitten geen "wachtmeesters" .... maar maritieme verkeersleiders
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Comment