Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

~Heel heel soms.......~ + up

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ~Heel heel soms.......~ + up

Heel soms kom ik dit vriendelijk oude trolletje tegen, maar meestal heb ik geen camera bij me... Nu wel, en als je het vriendelijk vraagt wil hij wel even poseren....

Update n.a.v. opmerking Jolleke...

update, lichtjes weggewerkt in oogjes..

Rob,
    Last edited by natuurfreak; 16 mei 2025, 11:14.

knap: passende opnamehoek en scherptediepte. Passende aanleiding om een sprookje te vertellen aan het nageslacht.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Mooi portret - de lichtpuntjes in de ogen trekken wel mijn aandacht omdat ze op een andere plaats staan - wat vreemd oogt
      Maar misschien is dat nu net specifiek aan trolletjes
      mijn website : klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
        knap: passende opnamehoek en scherptediepte. Passende aanleiding om een sprookje te vertellen aan het nageslacht.
        Thanks Cor, wellicht krijgt het een vervolg als ik hem weer tegenkom...

Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
        Mooi portret - de lichtpuntjes in de ogen trekken wel mijn aandacht omdat ze op een andere plaats staan - wat vreemd oogt
        Maar misschien is dat nu net specifiek aan trolletjes
        Thanks Blauwzwart.... ik heb de lichtjes in de ogen weggewerkt... ik moest het mannetje een beetje bijschijnen...

Rob

Comment

Leuke opname.
          natuurfreak, de up vind ik minder. Nu zijn er géén lichtpuntjes meer in de ogen en dat ziet er een beetje 'doods' uit imo. Ik zou proberen het linker lichtpuntje weg te werken en dan aan de hand van het kloonstempeltje het lichtpuntje zoals het andere oog, rechts te plaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
            Leuke opname.
            natuurfreak, de up vind ik minder. Nu zijn er géén lichtpuntjes meer in de ogen en dat ziet er een beetje 'doods' uit imo. Ik zou proberen het linker lichtpuntje weg te werken en dan aan de hand van het kloonstempeltje het lichtpuntje zoals het andere oog, rechts te plaatsen.
            Thanks Jolleke, ik heb ze nu beide weggehaald en op de plek gezet waarbij de oorspronkelijke lichtval zat.... Ik denk dat dit nu wel de beste van de drie is...

Rob,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
              Thanks Jolleke, ik heb ze nu beide weggehaald en op de plek gezet waarbij de oorspronkelijke lichtval zat.... Ik denk dat dit nu wel de beste van de drie is...

Rob,
              Yep, dat is 'm! (vind ik dan)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht

Yep, dat is 'm! (vind ik dan)
                En ik vind dat ook...... normaal gesproken schijn ik niet kunstmatig bij met 2 ledlampen, in dit geval moest het wel omdat het trolletje anders te donker werd t.o.v. de achtergrond, maar helemaal niet gelet op de verschillende reflecties van de lampen.... Gelukkig zijn er waakzame mensen die dat snel zien, zal er de volgende keer op letten als ik weer een Trol tegenkom..
                Ik heb hem een flinke voorraad eten meegegeven, dus ik vermoed dat hij voorlopig niet meer terugkomt...

Rob,

Comment

Mooi portretje van deze trol, trouwens er is niets normaal aan een trol. Ook de lichtjes in zijn ogen niet. Mooi onderwerp, zoek de anderen ook.

Comment

Working...
                  X