Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
zou je dat eens willen uitleggen hoe je dat doet met ps ? één voorwerp in kleur en de rest in zw
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
zou je dat eens willen uitleggen hoe je dat doet met ps ? één voorwerp in kleur en de rest in zw
Dat wil ik wel
1. Het makkelijkste deel (wat kleur moet blijven of juist wat Z/W moet worden) selecteren met de magnetic lasso (zo doe ik het meestal).
(evt. selectie omkeren, want je moet het z/w deel geselecteerd hebben)
2. Dan CTRL C (Kopieren)
3. Nieuwe laag maken -> niet combineren kiezen.
4. alleen deze laag zichtbaar maken (door het oogje voor de "achtergrond" te verwijderen)
5. CTRL V (plakken)
6. Afbeelding -> Modus -> lab-kleur
7. In het kanalen venster -lichtsterkte- aanklikken
8. CTRL A en CTRL C
9. Terug naar het -lagen- venster (en aanklikken)
10. deselecteren (door met crop tool op de foto ff te klikken)
11. CTRL V
12. Laag 1 niet zichtbaar maken (oogje verwijderen)
13. en 1 laag maken
14. Afbeelding -> modus -> RGB (en evt nog levels aanpassen)
15. Saven
mvg,
Z900 Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC
Ik vind dat je bidon een beetje zweeft. Maar wel een hele mooie foto
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
Comment