Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb altijd een zwak gehad voor dit soort foto's. Ze doen mij terugdenken aan Koyaanisqatsi, die schitterende film van Godfrey Reggio.
Dit is een heel mooie foto
Gezien de lengte van de lichtstrepen moet deze lens 2-4 seconden opgestaan hebben. Dus op een stabiele plaats. Als je de foto echter bekijkt lijkt hij genomen vanop een grote hoogte. Ik heb er het raden naar waarop je stond (hing ?)....
Wat ik speciaal vind aan die foto, is het feit dat de tunnels duidelijk te zien zijn onder de snelweg, zowel de autotunnel als de fietstunnel. Is het asfalt daar echt zo dun, dat er na 2 à 4 seconden (dixit Nat) al licht doorheen schijnt?
"A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)
Deze foto is nu niet getrokken, maar wel 3 jaar geleden in Chicago.
Daar ik nu huisarrest heb en niet buiten kan/mag, ben ik wat gaan opkuisen en tracht wat orde te scheppen in mijn foto-archief, soms kom(ontdek :confused ik dan zo'n een nog niet eerder getoond plaatje(s) en wil ze jullie dan ook niet onthouden.
Nu zijn foto's, foto's natuurlijk, maar 'k zal er bij de anderen 'ontdekten' dan ook 'uit archief' bij vermelden, dit om mogelijk verwarring/misverstanden te vermijden.
@rafael.
Betreft die zichtbare tunnels, dit is mij ook opgevallen, heb er ook geen verklaring voor, zie hieronder OOK in daglicht deze zichtbare tunnels(andere structuur in het wegdek?).
-Vanuit dit gebouw is bovenstaande foto( links van gebouw) met nog mijn oude eerste liefde de 717.
(Deze foto is 2 jaar geleden wel op BD gepost geweest.)
EDIT; Dat was een rap antwoord op uw vraag he Lut.
wat het nog meer bizar maakt: je ziet de tunnels, maar je ziet de tunnel enkel onder het asfalt. op de plaats waar geen asfalt is, maar gewone grond, zie je ineens even het tunnelspoor stoppen, om er dan weer onderdoor te komen onder de asfalt. ik hoop dat je het begrijpt (tussen de twee wegdekken waaronder de tunnel gaat, is een strook grond, en daar zie je geen tunnel !!!)
dat maakt het nog bizarder
@t-b: en ik maar denken dat dit ergens in het antwerpse was, op de een of andere paal die je beklommen had of zo......................
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Allee, laat eens proberen een verkalring te vinden ?
1) Inderdaad asfalt heeft het (heviger) dan gewone bodem.
2) Asfalt is zwart van kleur, dus geeft vlugger warmte af, neemt vlugger warmte op. Hierdoor zie in de zomer veel sneller fata morgana's op asfaltlanen dan op gewone betonlagen.
3) Daar waar viadukten zijn, is er geen dikke bodem aanwezig onder het asfalt. gevolg hiervan is een nog snellere opwarmng, afkoeling.
4) Misschien is hierdoor de condensatie op die plaatsen heviger of minder dan op de andere plaatsen. Dir resulteert in een lichte kleurverschuiving.
5) Ons derde oog (das dat oog tussen de twee anderen, iets achterwaarts (bij d'een is dat neig ontwikkeld, anderen hebben het zelfs helemaal niet) maakt onbewust brekeningen en filtert beelden. Vermoedelijk wordt daardoor op die plaatsen een weinig bij- of onderlicht. We zien het vermoedlijk niet, anders was daar al meermaals melding van gemaakt. Dit is zo een beetje hetzelfde effect van de witbalans. Het is dat derde oog dat on sbedriegt en ervoor zorgt dat wit wit is. Een digitaaltje kan dat niet en legt de realiteit ook werkelijk vast.
Zou dit verhaal kunnen ? Wie weet meer, beter ?
Op de gele foto, bij de X-brug helemaal links zie ik het niet...
Ik denk niet dat ze speciaal waar die tunnel onderdoor loopt een ander type wegdek gaan gebruiken. Misschien heeft het te maken met opwarming/afkoeling. En is je film (ah ja, twas digitaal, hé) gevoelig voor "warmte"...
Als je nog eens terug gaat, kijkt dan eens of je het met het blote oog ook kan zien?
"A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)
Comment