Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Technische en creatieve oefening: appelsien en muize******jes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Technische en creatieve oefening: appelsien en muize******jes

Nu ja, muizesterretjes dan maar... Iedereen weet welk onschuldig boterhambeleg bedoel?

De eerste foto vind ik erg mooi.
    Maar als je bekijkt wat de originele was, begrijp je misschien mijn probleem.
    Hebben jullie tips om foto's te nemen zodanig dat ze vanaf de eerste keer wat meer op de bewerkte versie lijken?

de EXIF, als die handig kan zijn...

Nikon D70
    Kitlens op 70mm
    ISO400
    f 6,7
    1/90sec
    kleurinstelling: fabrieksinstellingen
    1 of 2 stops overbelicht op de appelsien

1:

2:

3: met de hier veboden titel

Eerst wou ik een muizensilhouet, of de kop van Mickey-Mouse maken, wat veel leuker was geweest. Maar door te verwachten luiheid en onverklaarbare plots opgekomen onhandigheid met korreltjes zag ik van dat geniaal idee af. Misschien voor een andere keer.

Hendrik
    +------------------+
    +------------------+

Re: Technische en creatieve oefening: appelsien en muize******jes

Lijkt mij het probleem. Ik ken de D70 verder niet maar maak mij sterk dat je de wit balansen nog in kan stellen op zon, bewolkt, en verschillende soorten binnen licht. Of je maakt zelf een nieuwe wit balans met een wit stukje papier. De laatste heeft mijn voorkeur. Omdat je dan nooit mis zit. Denk er wil om, om de wit balans weer weer op zon te zetten als je klaar bent anders krijg je beetje rare foto's .
    of foto's ondewerkt op je camara laten op slaan bestanden worden dan wel groter maar hebben wel meer informatie in zich. Daarna kan je de bewerkingen doen die je wilt.
    Duckman

Fujifilm Finepix S602 Zoom, Canon EOS 300

HASTA LA VICTORIA SIEMPRE
    http://www.che-lives.com

Comment

Ik zie wel het verhaal, zoniet de humor, in de eerste foto (leuk gevonden trouwens). Maar als foto op zich is het niet mijn ding.
      Meer foto's op mijn website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duckman

Lijkt mij het probleem. Ik ken de D70 verder niet maar maak mij sterk dat je de wit balansen nog in kan stellen op zon, bewolkt, en verschillende soorten binnen licht. Of je maakt zelf een nieuwe wit balans met een wit stukje papier. De laatste heeft mijn voorkeur. Omdat je dan nooit mis zit. Denk er wil om, om de wit balans weer weer op zon te zetten als je klaar bent anders krijg je beetje rare foto's .
        of foto's ondewerkt op je camara laten op slaan bestanden worden dan wel groter maar hebben wel meer informatie in zich. Daarna kan je de bewerkingen doen die je wilt.
        inderdaad: daar had ik zelf ook aan kunnen denken,
        maareh, wat bedoel je met je laatste zinnetje? In RAW/NEF fotograferen?

Hendrik
        Last edited by hendrik; 2 maart 2005, 00:49. Reden: een t die een r had moeten zijn veranderd
        +------------------+
        +------------------+

Comment

misschien is het luiheid, maar die heeft wel voor een leuk beeld gezorgd in de laatste foto (muis).
          de letters vind ik een veel beter idee dan welk commerciel knaagdier dan ook ...
          de scherpte op de S i.p.v. de M had de foto wel wat beter gemaakt

MUis tegenover mUiS

begrijp je?

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
          X