Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fiets, en dat is echt alles

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fiets, en dat is echt alles

Je kan je afvragen: waarom zou iemand dit met anderen willen delen?

Omdat het een fiets in alle eenvoud is. Rust hier!

Fiets is rustiger dan menig ander vervoersmiddel.
    Eén fiets tegen een muur is rustiger dan honderd op de weg, of in een stalling.
    Wazig is rustiger dan een bombardement aan detail.

(Mh jaja dat zal wel zijn hendrik, maar waarom dan die drukke bakstenen muur?)

Waarop Hendrik het volgende uitkraamt:

Bakstenen in een zomerse zon zijn heerlijk warm, en daardoor ook rustig.

groeten u...
    Hendrik - Fiets
    Last edited by hendrik; 14 februari 2005, 21:48. Reden: tekst
    +------------------+
    +------------------+

Re: Fiets, en dat is echt alles

Persoonlijk zou ik deze foto , als ik die genomen had , linea-recta de vuilnisbak in gegooid hebben. Maar goed , ik neem aan dat u hem wel goed vind , en daar gaat het tenslotte om.
    Foto is erg onscherp , onderwerp naar mijn mening niet echt bijster interresant , alhoewel u daar ander over denkt.
    Hoe dan ook , zolang U het maar een goede foto vind
    Zou de foto scherp geweest zijn , had ik nog gedeeltelijk in uw verhaal mee kunnen gaan , maar nu niet ......
    Last edited by Hanske; 14 februari 2005, 22:22.
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

... plotseling kreeg ik vanaf toen de behoefte manueel te focussen ...
      ... twee minuten later had ik de behoefte de foto uit de focus te halen ...

hiermee sta ik meteen iedereen te woord
      die denkt dat dit een per-ongeluk-foto is
      het mag raar klinken maar zo heb ik hele reeksen

ik vind ook echt dat deze foto als hij scherp was geweest, bijlange niet zo warm en vredig had kunnen zijn. hoogstens middelmatig.

nu ik het zelf bekijk is de compositie wel niet alles. Dju toch. (Edit compositie aangepast)

@hanske: alvast bedankt voor uw zeer beleefde reactie. dat siert u!

hendrik
      Last edited by hendrik; 14 februari 2005, 22:55.
      +------------------+
      +------------------+

Comment

Sorry Hendrik maar dit beeld zegt me niets.
        Mijns inziens is er niets van spanning of gevoel te ontdekken in je foto en ik moet Hanske bijtreden dat de foto ook bij mij in de vuilbak zou terecht komen.

Volgens mij zou je beter proberen met een lager standpunt en op de voorgrond mss toch iets dat scherp op de foto staat.
        Met dan je fiets die niet zo centraal in beeld staat en eventueel een omzetting naar Z/W, zou je toch een foto moeten krijgen die volgens mij iets sterker is.
        Maar over smaak moet je niet discuteren dus als jij hem goed vind.......

Groeten Geert
        BD0316BE
        Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrik
          ... plotseling kreeg ik vanaf toen de behoefte manueel te focussen ...
          ... twee minuten later had ik de behoefte de foto uit de focus te halen ...

hiermee sta ik meteen iedereen te woord
          die denkt dat dit een per-ongeluk-foto is
          het mag raar klinken maar zo heb ik hele reeksen

ik vind ook echt dat deze foto als hij scherp was geweest, bijlange niet zo warm en vredig had kunnen zijn. hoogstens middelmatig.

nu ik het zelf bekijk is de compositie wel niet alles. Dju toch. (Edit compositie aangepast)

@hanske: alvast bedankt voor uw zeer beleefde reactie. dat siert u!

hendrik
          Troost je Hendrik; het doet geen pijn en gelukkig is het niet besmettelijk.
          Je hebt het Licht gevonden en zolang je daarin gelukkig bent is dat voor jou het belangrijkste. Wees echter voorzichtig met dat Grote Licht dat je er je omgeving niet mee verblind.
          May the Force be with You.
          Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Het zal zijn zoals met kunst: Voor de ene een hoop rommel, voor de andere een overheerlijking.
            Mij spreekt het alvast niet aan, maar ik begrijp je bedoeling.

Comment

Ik zie een fiets meer zo : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/image/34936309

Comment

prima foto hendrik
                Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

Comment

Ik kan misschien wel snappen waar je heen wil ...

Maar zoals ik de foto nu zie, zie ik alleen een mislukte foto ...

Misschien andere standpunten gebruiken...
                  [Nikon D5100 & Nikon D70]
                  [Yves en Liesbeths blog Resort]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                    Persoonlijk zou ik deze foto , als ik die genomen had , linea-recta de vuilnisbak in gegooid hebben. Maar goed , ik neem aan dat u hem wel goed vind , en daar gaat het tenslotte om.
                    Maar het blijft natuurlijk de vraag of je dit in Showcase moet plaatsen.
                    Sorry beste Hendrik maar in mijn ogen is dit echt niets.

Groeten, Jan.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jantjeb
                      Maar het blijft natuurlijk de vraag of je dit in Showcase moet plaatsen.
                      Sorry beste Hendrik maar in mijn ogen is dit echt niets.

Groeten, Jan.
                      Het is aan de maker van de foto om te beslissen waar hij zijn foto's plaatst natuurlijk En als hij het een wereldfoto vind , is dat natuurlijk zijn goed recht
                      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Ik vind het wel iets hebben, hij komt net uit de oude doos.

Comment

Je foto weet te raken want hij lokt heel wat reacties uit!
                          Dat is het interessante aan deze (en wel meerdere van jou!) foto.
                          Iedereen heeft er een mening over, veelal negatief, maar er wordt wel over "gepraat".

Opzet geslaagd dus!

Comment

Sorry, maar dit begrijp ik écht niet meer

Iemand post een ronduit slechte, onscherpe foto en plots zijn er die dat wel een toffe, goede foto vinden. Zelfs in mijn oude dozen zitten dergelijke foto's niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                              Sorry, maar dit begrijp ik écht niet meer

Iemand post een ronduit slechte, onscherpe foto en plots zijn er die dat wel een toffe, goede foto vinden. Zelfs in mijn oude dozen zitten dergelijke foto's niet.
                              Mijn inziens was dat ook de bedoeling van de poster!
                              Een foto van bedenkelijke kwaliteit insturen en rekenen op veel reacties; waar hij bijzonder goed in geslaagd is -> opzet geslaagd dus.

Welke foto's lokken de meeste reacties uit?
                              - de ongelooflijk goede (cfr. uw ballekes in tomatensaus)
                              - de foto's van bedenkelijke kwaliteit. ( en ja over smaken valt te twisten)

Welke lokken weinig reacties uit?
                              - De gewone foto's

De poster wil duidelijk niet gewoon zijn en lukt daarin, maar na meerdere van deze posts zal de gimmick wel uitgewerkt zijn...

Comment

Working...
                              X