hier ook een beetje overbelicht hoor, jammer.
grt,bouk.
Het is een infrarood/liht printing omzetting dus daar werkt licht en donker net even anders.
Het lichte was mijn bedoeling...maar misschien werkt het niet op deze manier.
Nog meer meningen, want dan kan ik daar weer mee verder.
Ik zie nog details in het water dus volgens mij niet uitgebrand; mooie compositie ook, 'k hou wel van dit minimalistisch genre... alleen horizon staat wel scheef en dat stoort mij een beetje in deze foto.
"infrarood/liht printing omzetting" kun je daar iets meer over vertellen??
nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8
heel mooie compositie , maar zou niet de IR omzetting voor dergelijke foto kiezen, komt hier ook uitgebrand over, maar moet kunnen, smaken verschillen nu gelukkiglijk eenmaal
Ik zie nog details in het water dus volgens mij niet uitgebrand; mooie compositie ook, 'k hou wel van dit minimalistisch genre... alleen horizon staat wel scheef en dat stoort mij een beetje in deze foto.
"infrarood/liht printing omzetting" kun je daar iets meer over vertellen??
Allereerst bedankt voor de reacties!
Natuurlijk kan ik wat meer vertellen over de bewerking:
Ik heb een NIK filter gebruikt om de foto van kleur naar infrarood zwart/wit om te zetten en daarna onderstaande gevolgd:
- de fotolaag dupliceren zodat je twee lagen met dezelfde foto krijgt
- via curves 1e laag aanpassen waarbij de output op 90 gezet moet worden. Dit is dan de highlights laag. Deze laag via hue/saturation aanpassing van een kleur voorzien (colorize aanvinken).
- via curves de 2e laag aanpassen waarbij de input op 90 gezet moet worden. Dit is de schaduw laag. Naar eigen smaak deze laag eventueel voorzien van ruis of andere filters.
- de lagen samenvoegen met de blending optie: multiply.
Dit is de basis, maar experimenteer hier vooral mee!
Comment