Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Refraction

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Refraction

    Breking van licht of refractie is het verschijnsel dat lichtstralen van richting veranderen als ze van het ene medium (doorzichtige stof) in het andere terechtkomen. Het licht breekt omdat er een verschil is tussen de dichtheid of doorlaatbaarheid en daarmee de voortplantingssnelheid van licht van de 2 stoffen. Zo betekent een brekingsindex van 1,3 voor water dat de voortplantingssnelheid in water 30% lager is dan in vacuüm; voor lucht is die, afhankelijk van de temperatuur en golflengte, slechts ongeveer 0,3% lager. In geen enkel medium is die voortplantingssnelheid groter dan in vacuüm.

    De verandering in richting wordt bepaald door de brekingsindex (soms ook optische dichtheid genoemd) van de twee media (hoe groter het verschil des te groter de breking) en door de invalshoek waaronder de bundel het grensvlak treft (hoe groter de hoek des te groter de breking). Als een lichtstraal loodrecht invalt op het scheidingsoppervlak van de twee stoffen, loopt hij ongebroken voort.


    Refraction
    by Jacques Willems, on Flickr
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: Refraction

    Sta jij in dit vak, als ingenieur waarschijnlijk ? Een hele boterham ! De foto is speels en actief.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Refraction

      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
      Sta jij in dit vak, als ingenieur waarschijnlijk ? Een hele boterham ! De foto is speels en actief.
      Dank u Raymond, neen ik zoek enkel veel op omdat ik graag meer te weten kom.
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Refraction

        Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
        Dank u Raymond, neen ik zoek enkel veel op omdat ik graag meer te weten kom.
        Zelfstudie dus, het siert je ! Dank voor je antwoord.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Refraction

          Ja, een hele boterham.
          Thx voor de info, maar de foto spreekt mij niet zo aan.
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Refraction

            verfrissend abstract
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Refraction

              Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
              Ja, een hele boterham.
              Thx voor de info, maar de foto spreekt mij niet zo aan.
              Dank u Monique!

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              verfrissend abstract
              Dank u Peter!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment

              Working...
              X