Ik vond het niet passen voor macro/closeup en landschap ? ... ik heb het dan maar bij stilleven/abstract ondergebracht
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kerkhofblomme ...
Collapse
X
-
-
Re: Kerkhofblomme ...
in Vlaamse velden bloeien de papavers
rood oplichtend tussen kadavers
van vermorzeld jong leven
tot lof en eer van generaals
de verdronken natte klei zuigt hun voeten vast
zoals de spoken in een nachtmerrie
terwijl de schrapnels over hun hoofden
zoeken naar vers vlees
beschavingsfacade verdwenen
het menselijk beest ontwaakt
vermorzelt met geweld
zoals IS de geschiedenis herhaalt
telkens opnieuw komt het oerinstinct naar boven
met of zonder god te loven
tot meerdere eer en glorie van de pretentieuse mens
Vrede blijft een vrome wens
Comment
-
het idee vind ik mooi maar had persoonlijk liever het kerkhofaspect iets duidelijker willen zien, bijv. een silhouet van een kruis in de bg.. maar goed, je hebt het niet voor het zeggen waar ze groeien..
Rob,
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk berichthet idee vind ik mooi maar had persoonlijk liever het kerkhofaspect iets duidelijker willen zien, bijv. een silhouet van een kruis in de bg.. maar goed, je hebt het niet voor het zeggen waar ze groeien..
Rob,
Ik denk dat het fragment van het gietijzeren grafmonument dat wel zal dateren van ongeveer 1900 nog wel wat herkenbaar is voor iemand uit onze contreien, geen idee of dat in Nederland ook zo bestond
maar ipv te fotograferen op volle opening had een paar stopes diafragmeren in dit geval de bedoeling wel duidelijker gemaakt ...
Het was van de andere kant ook wel mijn bedoeling dat de tekst helemaal niet leesbaar zou zijn ...
Er is nog een wat onduidelijk silhouet van een kruis van een ander graf in de bokeh in de linkerbovenhoek herkenbaar
Maar voor mij is dat allemaal gemakkelijker, ik wist wat er te zien was op het moment dat ik fotografeerde en daarvan hangt een en ander nog wat onbewust op mijn netvlies ...
Het is nu een beeld met een gebruiksaanwijzing geworden en eigenlijk zou een foto geen gebruiksaanwijzing mogen nodig hebben
Uw opmerking heeft mij nu doen kijken als iemand die gewoon het beeld zietbedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtIk denk dat het fragment van het gietijzeren grafmonument dat wel zal dateren van ongeveer 1900 nog wel wat herkenbaar is voor iemand uit onze contreien, geen idee of dat in Nederland ook zo bestond
Rob,
Comment
Comment