In de voorgrond zie ik een afgezaagde boom, (een dode boom). En het licht/zonnestralen in de achtergrond staan voor mij symbool voor het tijdloze licht waar de ziel/energie van de afgezaagde boom weer in is opgenomen, niets gaat verloren in het universum. Het licht heeft leven gegeven en geeft dat nog steeds in de achtergrond aan de levende bomen en neemt ook alles weer op.
Licht heeft dus 2 betekenissen voor mij, zonlicht en licht als symbool voor het tijdloze waar de dode boom weer in is wedergekeerd.
In de voorgrond zie ik een afgezaagde boom, (een dode boom). En het licht/zonnestralen in de achtergrond staan voor mij symbool voor het tijdloze licht waar de ziel/energie van de afgezaagde boom weer in is opgenomen, niets gaat verloren in het universum. Het licht heeft leven gegeven en geeft dat nog steeds in de achtergrond aan de levende bomen en neemt ook alles weer op.
Licht heeft dus 2 betekenissen voor mij, zonlicht en licht als symbool voor het tijdloze waar de dode boom weer in is wedergekeerd.
Rob,
Heel interessante visie en uitleg Rob, dit is voor mij een beeld lezen
Rob,
dergelijke beelden zetten de kijker aan om er zelf verder een betekenis aan te geven. Zo vult ieder dit beeld aan op basis van het eigen gemoed op dit ogenblik en de eigen levenservaring.
Voor mij mag het beeld eindigen boven de afgezaagde boomstronk. de zonnestralen die zich door de bomen over het gras verspreiden, geven me een positief gevoel, terwijl de duidelijk afgezaagde stronk een onnatuurlijke interventie suggereert.
Ik vind het beeld even interessant en intrigerend , maar met een andere betekenis. Vandaar dat ik deze interpretatie wou delen.
Comment