Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Waar de mens bij te pas komt in deze vorm ga ik voor later behouden (ander project), nu het licht ontdekken en laten schijnen... zoals in dit interieur.
Prachtig Raymond, hoe je met het licht zo'n mooi compositie maakt, gezien de locatie heeft de overbelichting iets magisch.
Wil hier nu toch even op reageren. Het licht speelt de hoofdrol in dit 'project' ik hou er dus van deze rol ten volle aan het licht toe te bedelen en zodoende voor sfeer te kiezen wat kan leiden tot felle contrasten en balanceert op de rand van overbelichting in de witten wat jullie fijn hebben vastgesteld en verwoord waarvoor oprechte dank
Wil hier nu toch even op reageren. Het licht speelt de hoofdrol in dit 'project' ik hou er dus van deze rol ten volle aan het licht toe te bedelen en zodoende voor sfeer te kiezen wat kan leiden tot felle contrasten en balanceert op de rand van overbelichting in de witten wat jullie fijn hebben vastgesteld en verwoord waarvoor oprechte dank
Hier ga ik ten volle in mee.
Ook het dynamisch bereik van ons eigen zicht detecteert overbelichte zaken. Als men de werkelijkheid, gezien door onze ogen wilt tonen, is plaatselijke overbelichting vaak 'normaal'.
Maar fotografisch gezien is dat blijkbaar 'not-done' en dient alles ten allen tijde binnen het histogram te vallen.
Soms mag je wel degelijk tonen hoe het contrast en licht ter plaatse gezien en beleefd werden. Overbelicht of niet, zeer felle of verzadigde kleuren of niet...
Vaak worden kleuren en belichting aangepast aan wat er door de meesten verwacht wordt. Ook al was de waargenomen realiteit op de moment van de registratie anders...
Hier ga ik ten volle in mee.
Ook het dynamisch bereik van ons eigen zicht detecteert overbelichte zaken. Als men de werkelijkheid, gezien door onze ogen wilt tonen, is plaatselijke overbelichting vaak 'normaal'.
Maar fotografisch gezien is dat blijkbaar 'not-done' en dient alles ten allen tijde binnen het histogram te vallen.
Soms mag je wel degelijk tonen hoe het contrast en licht ter plaatse gezien en beleefd werden. Overbelicht of niet, zeer felle of verzadigde kleuren of niet...
Vaak worden kleuren en belichting aangepast aan wat er door de meesten verwacht wordt. Ook al was de waargenomen realiteit op de moment van de registratie anders...
Dank je Kurt, boeiend om je uiteenzetting te lezen en ben er volledig mee eens
Ook trouwe Tom is oprecht bedankt voor zijn reactie.
Er is techniek en concept. In dit geval primeert het tweede, en dat moet kunnen. We moeten ons niet altijd blind staren op techniek.
Met iets minder stoelen vooraan is het voor mij beter, persoonlijk dus.
Comment