Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bijna zeker een glazen bol gebruikt, maar hoe kom je dan aan die reflectie? Via een bewerkingsprogramma of via glazen plaat? Op drie vierde hoogte in de glazen bol zit er een lijn die ik niet kan thuisbrengen. Een gevolg van de opstelling? In ieder geval vind ik het wel een heel fijne foto.
@PixelDude, idd een glazenbol, de reflectie komt door een glasplaat, de lijn die je niet kan thuisbrengen is eveneens eens reflectie.... daar waar de glasplaat met de achtergrond samenvalt, er iets boven is het er ook een lijntje dat komt van de reflectie van de bol met de glasplaat
Groetjes Katrien Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham
@PixelDude, idd een glazenbol, de reflectie komt door een glasplaat, de lijn die je niet kan thuisbrengen is eveneens eens reflectie.... daar waar de glasplaat met de achtergrond samenvalt, er iets boven is het er ook een lijntje dat komt van de reflectie van de bol met de glasplaat
Bedankt voor het verhelderend en bevestigend antwoord. Ik had een juist vermoeden hoe je het hebt klaargespeeld ... maar of ik het zo goed zou kunnen, dat is een ander verhaal. Proficiat.
Comment