Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: oog

    Prachtig en proficiat Ontdoe ons van onze nieuwsgierigheid, wat is dit?
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #17
      Re: oog

      Heb mijn eigen topic hier met nodige verbazing gevolgd.
      Dit is eigenlijk helemaal geen foto - het is een grafische creatie gemaakt met behulp van een bewerkingsprogramma - Gimp in mijn geval.
      Je kent het wel - je bent iets aan het zoeken en botst op een tutorial en dan ga je zelf aan het experimenteren.
      Eerst volg je nog de tutorial maar daarna laat je de tutorial los en maak je een eigen ding.
      De basis van deze creatie is een wit blad waar ik een sinusvormige lijn heb opgetekend.
      Die lijn werd nadien vele honderden keren gedupliceerd en geroteerd - volgens een bepaald systeem
      Elke lijn die je ziet begint aan 1 kant van het blad en komt er langs de andere kant weer uit.
      De onontwarbare knoop van alle lijnen vormt een oog
      Er zitten vele lagen in - en maskers en bewerkingen op lagen - enkele uurtjes werk.
      Weer andere lagen zorgen voor kleur
      Het resultaat zag ik groeien - en ik vond het wel mooi.
      Dan bedenk je een titel voor je creatie - en ben je benieuwd naar andere reacties.
      Ik dacht in abstract kan dit wel - het zal wel duidelijk zijn dat dit geen foto is maar een grafische creatie.
      Een HOF had ik al helemaal niet verwacht - misschien heb ik nu wel een regel overtreden ...
      Tepelversiering ... dat is eigenlijk nog wel een mooiere titel als oog - maar daar ben ik niet zelf opgekomen
      Dit was de echte uitleg - en sorry voor degenen die ik in de maling heb genomen.
      Groeten
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #18
        Re: oog

        Toch een mooie creatie, proficiat met je HOF!
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #19
          Re: oog

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Heb mijn eigen topic hier met nodige verbazing gevolgd.
          Dit is eigenlijk helemaal geen foto - het is een grafische creatie gemaakt met behulp van een bewerkingsprogramma - Gimp in mijn geval.
          ... ...
          Dit was de echte uitleg - en sorry voor degenen die ik in de maling heb genomen.
          Groeten
          Peter
          Ha (ha) Peter, ik vond het al een stijlbreuk (zie mijn opmerking bij jouw "Fireball" die waarschijnlijk ook geproduceerd is met jouw werkwijze).
          Voel ik me beet genomen? Geenzins. Beide beelden zijn erg fraai!
          Vind ik het een goed beeld/ goede beelden? Absoluut!

          ...en wat ben ik blij dat ik me niet hoef te buigen of je wel of niet de FOTO-regel hebt overtreden!
          Want wat is een foto volgens de BD-moderatoren eigenlijk (en/of hoe strak willen ze zich houden aan de reglementen)?

          Groet,
          Ruud

          P.s. Gefeliciteerd met je HOF!

          Comment


          • #20
            Re: oog

            Proficiat met je HoF!

            mvg,
            marcel

            Comment

            Working...
            X