Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mourning

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mourning

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
    idd, als ik een gebouw fotografeer is de constructie ook iemand anders werk met mijn eigen visie en fotografische interpretatie.

ken Luc enkel van zijn foto's...mss is dit kunstwerk zelfs een eigen creatie??
    Dat is wel zo....de natuur, de architecten, kunst....de mama's en de papa's bieden ons onderwerpen aan om te fotograferen. Iemand anders werk dat in een tentoonstelling aan de muur hangt is anders....dat kan alleen editoriaal gefotografeerd worden, tenzij het een foto is van je eigen kunstwerk, of als aandenken aan het museum bezoek. Als je het niet begrijpt ....stel je voor de je naar die tentoonstelling van anton corbijn gaat, een foto neemt van van een van zijn foto's, thuis in ps de keurtjes wat verandert, dat vervolgens op bd post en zegt dat je er wat sfeer aan wou toevoegen....dat is wat magertjes. een fotograaf mag zeker de foto nemen, thuis wat aan veranderen...zolang de fotograaf weet wat het is.
    My Website : http://www.ineedair.org
    Music / Painting / Motion Graphics / Image
    Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Tuymans discussie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
        Iemand anders werk dat in een tentoonstelling aan de muur hangt is anders....dat kan alleen editoriaal gefotografeerd worden, tenzij het een foto is van je eigen kunstwerk, of als aandenken aan het museum bezoek.
        ... een geval van selectieve verontwaardiging ...
        Of moet ik je nieuwe avatar anders interpreteren Philippe?
        Weet je, mijn foto is NIET te koop
        Vriendelijke groet, laGrange
        http://lagrange.1x.com
        "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

Comment

Knap gedaan.

groetjes

moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
            ... een geval van selectieve verontwaardiging ...
            Of moet ik je nieuwe avatar anders interpreteren Philippe?
            Weet je, mijn foto is NIET te koop
            Trek het u niet aan lagrange, dit was slechts mijn mening over het fotograferen van iemands kunstwerk. En specifiek voor jouw beeld, wat ook slechts mijn mening is, en als ik de vorige comments lees verschillen velen hiervan, vind ik het wat magertjes omdat alle sfeer en kunde reeds in het kunstwerk vervat zit.
            mijn avatar is een foto die ik heb genomen van legoblokjes die ik in een bepaalde volgorde heb neergelegd uiteraard naar aanleiding van iets dat onlangs in de actualiteit was en op basis van een foto uit een gazet

Comment

Papierstroken wenen.
              Een treurende figuur.
              Ongelooflijke structuur
              zonder grafstenen.

Gewrongen in verdriet.
              Armen in de buik geduwd
              tot de pijn weer is geluwd.
              Ze begrijpt het doden niet!

Oorlog heeft haar zoon gestolen
              onverschillig zonder hart.
              onbeheersbare mallemolen.

Niet begrijpend, zo verward,
              kromgetrokken door pistolen,
              ziet de wereld in gitzwart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                Papierstroken wenen.
                Een treurende figuur.
                Ongelooflijke structuur
                zonder grafstenen.

Gewrongen in verdriet.
                Armen in de buik geduwd
                tot de pijn weer is geluwd.
                Ze begrijpt het doden niet!

Oorlog heeft haar zoon gestolen
                onverschillig zonder hart.
                onbeheersbare mallemolen.

Niet begrijpend, zo verward,
                kromgetrokken door pistolen,
                ziet de wereld in gitzwart.
                Etienne, de woorden zijn beter dan het beeld.
                En ongetwijfeld origineler . Zij geven het beeld die extra dimensie die ik nog zocht. Van harte bedankt.

Comment

Trek het u niet aan lagrange, dit was slechts mijn mening over het fotograferen van iemands kunstwerk. En specifiek voor jouw beeld, wat ook slechts mijn mening is, en als ik de vorige comments lees verschillen velen hiervan, vind ik het wat magertjes omdat alle sfeer en kunde reeds in het kunstwerk vervat zit.
                  mijn avatar is een foto die ik heb genomen van legoblokjes die ik in een bepaalde volgorde heb neergelegd uiteraard naar aanleiding van iets dat onlangs in de actualiteit was en op basis van een foto uit een gazet
                  Philippe, uw mening is niet "slechts" een mening over mijn foto, het is er een die even waardevol is als al de andere. Ik heb hier absoluut geen moeite mee.
                  Waar ik meer moeite mee heb is een bepaalde opinie over het gebruik van kunst in de fotografie en omgekeerd.
                  Beeldende kunstenaars "stelen" van andere beeldende kunstenaars, van fotografen en noem maar op. Zonder andere kunstenaars en (soms) fotografen geen nieuwe kunst.
                  Fotografen "stelen" van andere fotografen en van beeldende kunst. Zonder andere fotografen en (soms) beeldende kunstenaars geen nieuwe foto's.
                  Zonder fotografie geen "reclame" voor beeldende kunst, van catalogus tot krantenbespreking. En waarschijnlijk ook geen exorbitante prijzen in de kunstwereld.
                  En daar precies wringt voor mij het schoentje als een gevierde kunstenaar zelfs geen credit wil geven (dat is nog minder dan ervoor betalen) aan een fotografe voor het gebruik van haar foto (in de gazet zoals je het plastisch uitdrukt).
                  Tot slot, ik kijk met plezier uit naar een grotere versie van je lego Tuymans, een parodie neem ik aan...
                  Last edited by Lagrange; 23 maart 2015, 12:55.

Comment

Als samplen in muziek vandaag de dag eerder norm dan uitzondering is, zie ik er echt geen graten in om een bestaand kunstwerk te fotograferen en er je eigen draai aan te geven.
                    Zoals gezegd, bijna elke fotograaf fotografeert iets wat eigenlijk door een ander gemaakt is.
                    Zelfs dit kunstwerk dat Lagrange heeft gefotografeerd, is xwaarschijnlijk geïnspireerd op een ander iets... misschien wel een ander kunstwerk?

Misschien dan wel een bronvermelding erbij (credits als het ware) volgende keer, dat zou de discussie overbodig maken.
                    Los daarvan blijf ik dit een prachtige foto vinden, en dus met de nieuwe 'bagage' vind ik het ook een prachtige foto van een prachtig kunstwerk.

IZ.
                    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
                      Als samplen in muziek vandaag de dag eerder norm dan uitzondering is, zie ik er echt geen graten in om een bestaand kunstwerk te fotograferen en er je eigen draai aan te geven.
                      Zoals gezegd, bijna elke fotograaf fotografeert iets wat eigenlijk door een ander gemaakt is.
                      Zelfs dit kunstwerk dat Lagrange heeft gefotografeerd, is xwaarschijnlijk geïnspireerd op een ander iets... misschien wel een ander kunstwerk?

Misschien dan wel een bronvermelding erbij (credits als het ware) volgende keer, dat zou de discussie overbodig maken.
                      Los daarvan blijf ik dit een prachtige foto vinden, en dus met de nieuwe 'bagage' vind ik het ook een prachtige foto van een prachtig kunstwerk.

IZ.
                      Dank voor de reactie Iz, bij de oorspronkelijke foto "Treurend" (die ook al een soort bewerking was om de foute achtergrond weg te werken) heb ik in een commentaar aangegeven dat dit werk is van een Pakistaanse kunstenaar (naam mij onbekend) in Watou. Ik had dit hier ook best gedaan van bij het begin... Volgende keer beter.
                      En ja, in de muziek gaat het net zo aan toe. Zelf ben ik jarenlang in de blues actief geweest, nooit één eigen nummer gebracht, maar wel eigen bewerkingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
                        Philippe, uw mening is niet "slechts" een mening over mijn foto, het is er een die even waardevol is als al de andere. Ik heb hier absoluut geen moeite mee.
                        Waar ik meer moeite mee heb is een bepaalde opinie over het gebruik van kunst in de fotografie en omgekeerd.
                        Beeldende kunstenaars "stelen" van andere beeldende kunstenaars, van fotografen en noem maar op. Zonder andere kunstenaars en (soms) fotografen geen nieuwe kunst.
                        Fotografen "stelen" van andere fotografen en van beeldende kunst. Zonder andere fotografen en (soms) beeldende kunstenaars geen nieuwe foto's.
                        Zonder fotografie geen "reclame" voor beeldende kunst, van catalogus tot krantenbespreking. En waarschijnlijk ook geen exorbitante prijzen in de kunstwereld.
                        En daar precies wringt voor mij het schoentje als een gevierde kunstenaar zelfs geen credit wil geven (dat is nog minder dan ervoor betalen) aan een fotografe voor het gebruik van haar foto (in de gazet zoals je het plastisch uitdrukt).
                        Tot slot, ik kijk met plezier uit naar een grotere versie van je lego Tuymans, een parodie neem ik aan...
                        ik heb het er ook moeilijk mee, Luc. En verander al wel eens van mening....al naargelang. Een grens die voor ieder ergens anders ligt zekers. Neem nu het voorbeeld van E.G. (die ik graag mag lezen) E.G. haalt ook zijn inspiratie bij een foto, geen kat die het, terecht, stelen of profiteren noemt.

Tuymans had idd de fotografe moeten contacteren.....tuymans zijn schilderij moet je beoordelen of het al dan niet een goed of slecht schilderij is. Ik vind het een goed schilderij....veel intiemer dan de foto, iemand die de kronkels van iemand anders oor en neus schildert. Ik wacht nog altijd op mijn dagvaarding van de advocaat van de fotografe wegens het plagieren van haar foto met legoblokjes.....maar mijn lego verkoopt ook niet aan 500.000 euro.
                        A Belgian Politician (parodie (uiteraard) op een foto van Katrijn Van Giel.
                        https://farm9.staticflickr.com/8583/...708069a4_h.jpg

Comment

Ik wacht nog altijd op mijn dagvaarding van de advocaat van de fotografe wegens het plagieren van haar foto met legoblokjes.....maar mijn lego verkoopt ook niet aan 500.000 euro.
                          A Belgian Politician (parodie (uiteraard) op een foto van Katrijn Van Giel.
                          https://farm9.staticflickr.com/8583/...708069a4_h.jpg
                          Als de advocaat zich eindeloos belachelijk wil maken moet hij je maar dagvaarden ... maakt geen enkele kans in de rechtbank.
                          Fijn idee die serie personalities met lego, niet makkelijk "leesbaar" in origineel formaat, ik denk dat je wat afstand moet nemen om het te ontcijferen.

Comment

Working...
                          X