Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Bouk, geef ik graag even mee voor zover ik dat nog kan.
ik ben vertrokken van een zonnebloem. Het is al meer dan een jaar geleden opgestart en ik hoop dat de meegegeven methode nog een klein beetje correct is. Ik werk met PSP, deze is de 32 bit versie x6 met KPT filters. De 64 bit heeft deze filters blijkbaar niet aan boord en ik bewerk nu met beide. Bloem uitsnijden van de BG, daar maak ik dan afzonderlijk een plaatjespenseel van. Dan een achtergrondlaag gemaakt met allemaal zonnebloemen op in PSP met het penseel. Daar dezelfde zonnebloem terug op zetten. Dan heb ik de bloem in 2 delen opgesplitst. Een deel in negatief omgezet. Meerdere lagen van beide delen aanmaken en met deze lagen experimenteren van lichtinstelling. Er was zeker een overlay laag bij. De lagen die het goed doen samenvoegen tot 1 beeld. Beide delen aan elkaar zetten en het middelpunt wat wegwerken.Toepassen van het blur spiral wave filter naar smaak. Deze heb ik dan terug naar een negatief omgezet als laatste stap.
Zoals steeds maak ik geen schermafdruk noch schrijf ik de methode op voor later gebruik van de ondernomen stappen. Ik experimenteer graag met de software, vraag me geen 2 x om net hetzelfde te maken. Waarschijnlijk dom van mij om het niet te noteren. Nu stel jij me de vraag en ik moet je alle stappen wel schuldig blijven omdat ik het niet exact meer weet.
Mvg
Voor het negatief, wou ik deze eerst plaatsen link
Zoals steeds maak ik geen schermafdruk noch schrijf ik de methode op voor later gebruik van de ondernomen stappen. Ik experimenteer graag met de software, vraag me geen 2 x om net hetzelfde te maken. Waarschijnlijk dom van mij om het niet te noteren.
Dat is DE methode om creatief te blijven, nooit 2 maal hetzelfde recept.
Gefeliciteerd dat je nog zo veel weet over "the making of", ik doe je het niet na.
Comment