Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Wat zitten spelen met licht, witte keien en wat nabewerking. Net iets te lang bezig geweest waarschijnlijk, waardoor ik allerlei dingen begon te zien in de op het eerste zicht wat witte keien.
Je idee is goed, maar witte keien of een witte Bg zouden imo het geheel beter
tot zijn recht laten komen.
Moniq, het was dus wel een witte BG maar ik heb lichtinstellingen zodanig gedaan dat er toch nog contrasten waren en het geen high-key opname werd. De witte keien vangen het licht enorm hard op waardoor deze direct overbelicht zijn. Een reflectiescherm maakte het geheel weer te plat. Ik heb er achteraf nog een toon over gezet om de schaduwen wat warmer te maken.
Het resultaat was wat ik wou. Bendankt voor de reactie. (Ik ben nog bezig met experimenten met deze keien echter dat is te abstract/grafisch en dat wordt hier niet echt gewaardeerd - is meer iets voor de kunstacademie m.i.)
Thx voor je info BPVST.
Ik heb zelf al veel geëxperimenteerd met een witte BG en dat is erg moeilijk.
Je moet vooreerst al in manuele witbalans werken en zelf werk ik dan met
externe flitsers, vandaar mijn reactie.
Ik zou je andere experimenten hier gerust durven tonen.
We kunnen er alleen maar van leren.
op't eerste zicht hangt er een soort mist of flue over de foto, maar dat is echt wel schijn. Eens de textuur van de stenen erdoor komt geeft het heerlijk veel detail prijs. Ook hier, deze doet het zoveel beter op een zwarte forumBG.
Comment