Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
ik volg Bouk, de naad links heeft ongeveer 1,5mm verschil boven dan de onderkant
Verder mooi van tint, en zacht licht, zeker goed gezien
uiteraard, maar dat is (zoals eerder aangegeven) de kromming van de silo, waar niet voor te compenseren valt. Alle verticalen staan echter 100% recht. Weet jij een manier om de verticalen verticaal te houden, én de naden horizontaal te trekken zonder het beeld hopeloos te vervormen?
Bedankt voor de reacties alvast!
“ Your first 10,000 photographs are your worst. – Henri Cartier-Bresson
tel de klinknagels linksonder en linksboven.
grt,bouk.
18 à 19 boven, 12 à 13 onder. Nou en? Bovenaan zijn de klinknagels duidelijk kleiner.
Maar laat ik even het spelletje meespelen. Als ik je bedoeling goed begrijp, kan ik, door het aantal klinknagels tussen zijkant foto en de eerste verticale naad boven en onder gelijk te maken, het beeld rechtzetten. Dit betekent echter een rotatie in tegenwijzerzin, waardoor niet alleen de verticale assen (en die zijn er genoeg in dit beeld) niet langer verticaal zouden staan, maar de gebogen quasi-horizontale lijnen nog verder van de perfecte horizontaal af zouden wijken. Ik geloof nooit dat dat je bedoeling is, bouk.
Of bedoelde je iets anders?
“ Your first 10,000 photographs are your worst. – Henri Cartier-Bresson
Comment