Ook voor de soep
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Spruiten
Collapse
X
-
-
Re: Spruiten
kleur, belichting en scherpte zit goed, persoonlijk zou ik voor wat mooiere spruitjes gebruiken en er voor zorgen dat er geen spruitjes af gesneden zijn zodat ze er allemaal volledig op staan, in ieder geval knap gedaan,
gr Luc
Comment
-
Sorry, maar dat ziet er niet echt smakelijk uit voor in de soep.persoonlijk zou ik voor wat mooiere spruitjes gebruiken en er voor zorgen dat er geen spruitjes af gesneden zijn zodat ze er allemaal volledig op staan,
De uitsnede bewust zo gedaan, met op de zijkanten 'doorgesneden' spruiten.
Alvast bedankt voor jullie reactie.Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk berichtBewust gekozen voor deze spruiten, spruiten groeien niet in plastic zakjes
is er al gillend van door.
Comment
-
-
Mocht ik nog nooit spruitjes gezien hebben dan was dit een matige foto die mij zou kunnen tonen hoe een spruitje er uit ziet.
Niet dat het licht niet goed zit of de kleur niet goed is, dat is wel ok en je hebt er zelfs een overbodig randje rond gezet.
Maar:
Als beeld, en daar gaat het om bij fotografie, zegt het mij niets.
Nu is het een uitgekieperd zakje spruitjes, niet meer niet minder.
Ofwel doe je iets speciaals met het onderwerp en laat je het zien op een mannier dat het iets speciaals wordt. Of geef ten minste de nodige aandacht aan je onderwerp om het op de gepaste wijze weer te geven. Fotografie gaat verder dan het weergeven alleen.
Hier zie je een voorbeeld van hoe Tony Leduc dit doet.
Comment
-
Ik ben wel degelijk bezig geweest met een zekere schikking van die spruiten, dus niet een zomaar een 'leeggekieperd' zakje spruiten.
Ik heb veel aandacht besteed aan de belichting, scherptediepte en camerahoek.
Hier zie je een voorbeeld van hoe Tony Leduc dit doet.
Ik wil mij niet meten met andere fotografen.Ik wil in mijn reeks 'groenten en fruit' (waaruit spruiten één foto is), op mijn manier tonen dat je met alledaagse dingen een mooi en coherend beeld kan brengen.
je hebt er zelfs een overbodig randje rond gezet.Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24
Comment
-
Ik vind die foto niet slecht.
Onwillekeurig moest ik denken aan een andere thread waar een kruiwagen met glas (of stenen) uitkieperen tot kunst werd verklaard en een aparte museumruimte verdiende omwille van de "originaliteit".
Een hoopje ongekuiste spruiten zou dit dan niet mogen zijn ??????
Le Duc is een wereldautoriteit en heeft topmateriaal ter beschikking, gaan we voortaan iedere foto hier vergelijken met een topfoto ?
Wel beste portretfotografen, ik wil jullie niet speciaal viseren maar probeer dan toch maar beter te doen/vergeleken te worden met de "haunted eyes of an Afghan refugee". Zelf zou ik niet weten hoe diep ikzelf in de grond zou moeten kruipen.
Of welke onderwaterfotograaf wil hier vergeleken worden met David Doubilet ?
Of welke strobist met Corrie White ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtIk vind die foto niet slecht.
Onwillekeurig moest ik denken aan een andere thread waar een kruiwagen met glas (of stenen) uitkieperen tot kunst werd verklaard en een aparte museumruimte verdiende omwille van de "originaliteit".
Een hoopje ongekuiste spruiten zou dit dan niet mogen zijn ??????
Le Duc is een wereldautoriteit en heeft topmateriaal ter beschikking, gaan we voortaan iedere foto hier vergelijken met een topfoto ?
Wel beste portretfotografen, ik wil jullie niet speciaal viseren maar probeer dan toch maar beter te doen/vergeleken te worden met de "haunted eyes of an Afghan refugee". Zelf zou ik niet weten hoe diep ikzelf in de grond zou moeten kruipen.
Of welke onderwaterfotograaf wil hier vergeleken worden met David Doubilet ?
Of welke strobist met Corrie White ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk berichtHier zie je een voorbeeld van hoe Tony Leduc dit doet.Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk berichtDit is waarschijnlijk wel goed ambachtelijke productfotografie. Mij persoonlijk zegt het niet veel op artistiek gebied.
Oorspronkelijk geplaatst door cellist Bekijk berichtIk wil mij niet meten met andere fotografen.Ik wil in mijn reeks 'groenten en fruit' (waaruit spruiten één foto is), op mijn manier tonen dat je met alledaagse dingen een mooi en coherend beeld kan brengen.
Dat je jezelf niet wil meten met anderen, dat klopt niet want dan zou je niet je foto hier plaatsen om te laten zien in de hoop er een commentaar op te krijgen.
Maar bekijk het zo, de commentaar is goed bedoeld om jou verder te helpen.
Doe er maar mee wat je wil.
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtLe Duc is een wereldautoriteit en heeft topmateriaal ter beschikking.
[QUOTE=PaulM;3456171 gaan we voortaan iedere foto hier vergelijken met een topfoto ? [/QUOTE]
Het is hier toch showcase?
Comment
-
-
Comment