Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
een beetje blauw en veel wit
Collapse
X
-
-
Re: een beetje blauw en veel wit
Heel knap, maar heb eens een poging gedaan om het wit echt wit te krijgen en de foto is nog veel beter.Groetjes Hilde
http://hildeg.smugmug.com/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HildeG Bekijk berichtHeel knap, maar heb eens een poging gedaan om het wit echt wit te krijgen en de foto is nog veel beter.Groetjes Vicky
Comment
-
Hoi Vicky, geen verlies in contrast of structuur alleen de blauwe waas weggedaan.
Je maakt een kopie van je background en met de pipet zoek je een neutraal plaatsje (hoe dichter bij mddengrijs hoe beter) Vul die laag volledig met deze kleur, pas de invert toe en zet de modus op color ipv op normaal. Dan goed schuiven met opacity. Je kan controleren met de pipet en de drie waarden moeten dicht bijeen liggen. Het blauw van de lucht roep je terug met een masker. Ik heb ook nog het witpunt wat verlegd met de curves. Licht naar links verschoven. Misschien is er een betere methode maar dat horen we dan wel denk ik. Ik doe de foto wel weg als je dit wil
GroetjesGroetjes Hilde
http://hildeg.smugmug.com/
Comment
-
-
Ik dacht ook eerst : Een beetje wit en veel blauw, maar Hilde bewijst het tegendeel. Het zal uiteindelijk jou keuze zijn Vicky en laat me zeggen dat ik hem heel ingenieus mooi vind doch "het hulpje" net iets krachtiger overkomtKunst is genieten - genieten is een kunst !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HildeG Bekijk berichtHoi Vicky, geen verlies in contrast of structuur alleen de blauwe waas weggedaan.
Je maakt een kopie van je background en met de pipet zoek je een neutraal plaatsje (hoe dichter bij mddengrijs hoe beter) Vul die laag volledig met deze kleur, pas de invert toe en zet de modus op color ipv op normaal. Dan goed schuiven met opacity. Je kan controleren met de pipet en de drie waarden moeten dicht bijeen liggen. Het blauw van de lucht roep je terug met een masker. Ik heb ook nog het witpunt wat verlegd met de curves. Licht naar links verschoven. Misschien is er een betere methode maar dat horen we dan wel denk ik. Ik doe de foto wel weg als je dit wil
GroetjesGroetjes Vicky
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lucske_40 Bekijk berichtEen mooike Vicky
Ook de abstracte toer aan t opgaan ?
Groetjes
Luc
De moeite waard om te bekijken.
Geeft heel veel rust.
Is inderdaad nog sterker zonder de blauwzweem in de muur.
Knap gedaan hoor Hilde, dat witmaken. Chapeau....
Ik doe die zweem weg in lightroom op een zeer eenvoudige manier.
Daar kan je met een schuifregelaar elke kleur apart rechtstreeks beïnvloeden en eventueel weghalen. Doe ik zo met mijn sneeuwpartijen.
Knap werk.
groet.
GilLast edited by gilclaes; 8 februari 2012, 15:14.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht... en hoe ...
De moeite waard om te bekijken.
Geeft heel veel rust.
Is inderdaad nog sterker zonder de blauwzweem in de muur.
Knap gedaan hoor Hilde, dat witmaken. Chapeau....
Ik doe die zweem weg in lightroom op een zeer eenvoudige manier.
Daar kan je met een schuifregelaar elke kleur apart rechtstreeks beïnvloeden en eventueel weghalen. Doe ik zo met mijn sneeuwpartijen.
Knap werk.
groet.
Gil
@ iedereen : bedankt voor de commentarenGroetjes Vicky
Comment
-
Comment