Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
the observer
Collapse
X
-
-
Re: the observer
Zo observeren we ze graag!BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
-
Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk berichtIk zou zeggen : "Gil en de regenscherm", want daar werk je nogal graag mee. Mooi uitgewerkt
vandaar mijn regenschermen waarschijnlijk...
Bedankt voor het kijken en geven van commenateren.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtEen hele mooie
zelf had ik waarschijnlijk anders gecropt maar als ik even rutig blijf kijken dan zie ik dat dit beter in beeld staat dan de crop die ik in gedachte had
Bedankt voor de commentaren.
Gil
Comment
-
kan me nog steeds meer dan bekoren deze manier van fotograferen
nadruk ligt hier zeker op de observer
vraag me nog altijd af hoe je het flikt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk berichtkan me nog steeds meer dan bekoren deze manier van fotograferen
nadruk ligt hier zeker op de observer
vraag me nog altijd af hoe je het flikt
Heb ik al niet verscheidene malen vermeld..of is dit op een andere site... hoe ik 'het' doe...
Samengevat... begin ik met een zelfgekozen diafragma en sluitertijd. Voorbeeld: F22 en dikwijls tussen de 1/10 sec en 1 sec....
Ik beweeg dikwijls mijn camera TIJDENS de opname en dit naargelang het onderwerp...
Dus TEGEN alle regels van de fotografie in... Ik weet het... Ik weet het....
Daarna begin ik de bewerking in lightroom met doordrukken en tegenhouden.
Ga naar CS5 om daar te werken met enkele filters waaronder de 'blur'...
Ik noteer nooit iets en kan dus GEEN tweede zelfde foto creëren van één masterfoto.
Bega ik een fout ( ...per ongeluk gedeleet...) onderweg tijdens de ontwikkeling... lees bewerking... (want ik fotografeer nu altijd in RAW) dan is het om zeep want ik kan niet herbeginnen...
Ik werk tot ik een bevredigend resultaat bekom...
...een workshop geven.... zou dus en workshop zijn van zoeken, aanvoelen, experimenteren, uitproberen...
'Feeling' blijkt wel zeer voornaam te zijn...zo voel ik het toch aan...zoals eens schilder die aan een creatie begint... (vandaar ook dat ik bij deze foto de zijkanten nadien heb overbelicht...
Spîjt me dat ik geen pasklaar antwoord kan geven op jullie vraag.
Try it and you will see...
Bedankt voor de interesse...
groeten
gil
Comment
-
-
GIL,
toch bedankt met deze start info, we zullen het proberen te klaren, hoofdzaak is ook het zelf uittesten en dan uitzoeken hoe het verder moet
gelukkig gaat het eerstdaags wat regenen
Comment
-
Dank u voor de uitleg, het presenteren van dergelijke foto's vergt blijkbaar veel werk.
Maar het resultaat mag er zijn!
Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk berichtHoe ik dit flik....
gilBD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
-
vind dit een heel geslaagd werk van jeGroetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment
Comment