Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Wow, dit is echt heel mooi. Als ik vragen mag, ben ik wel benieuwd hoe je dit doet. Gebruik je een ND-filter om een lange sluitertijd te krijgen?
gr
Ik gebruik geen enkele filter buiten mijn standaard UV-filter die altijd op mijn lens staat.
Mijn foto's zijn dan ook bewust overbelicht, maar dat schroef ik bij PS terug naar aanvaardbare proporties.
Werk altijd in RAW.
Bedankt voor de interesse en allen voor het kijken.
Groet.
Gil
weer een echte, prachtige 'gil-foto'
'k vraag mij dikwijls af ... weet jij uit ondervinding welke instellingen je manueel moet gebruiken bij bepaalde lichtomstandigheden want bij zonnig weer kunnen die toch niet hetzelfde zijn als bij regenweer
Tja misschien zoals altijd ... oefening baart kunst
weer een echte, prachtige 'gil-foto'
'k vraag mij dikwijls af ... weet jij uit ondervinding welke instellingen je manueel moet gebruiken bij bepaalde lichtomstandigheden want bij zonnig weer kunnen die toch niet hetzelfde zijn als bij regenweer
Tja misschien zoals altijd ... oefening baart kunst
Vicky...ik heb er ondertussen al zoveel gemaakt op die wijze dat ik inderdaad heel wat ervaring heb.
Ik varieer wel hoor met mijn sluitertijd...maar dit schommelt toch meestal tussen een halve seconde en 1/8...
Pas wel ook de ISO waarde aan wanneer het donker is...
Bedankt voor de commentaren.
Gil
Ik zal het nog maar eens zeggen, Gil: ik vind dat je foto's toegankelijk moeten zijn voor
een groter publiek dan een paar fora. Niet zo zeer grotere aantallen, maar wel een levend
publiek, een ruimte, jouw werk tegen de wand en allerlei meningen die zich in de lucht
vermengen en daar het woordje kunst vormen.
Comment