Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
2) waartoe dienen die lokeenden ? En zeg nu niet om te lokken he...
In het noorden van Frankrijk zie je nog op verschillende plaatsen vijvers of poelen waar aan de zijkant een hutje gemaakt is. Je zou eerst denken dat het een observatiehut is maar eigenlijk is het een schuilhut voor jagers. De houten eenden worden op het water gezet en de rondvliegende eenden zien de eenden rustig drijven op het water en gaan ervan uit dat het wel een veilige plaats is om te landen. Eens ze dicht genoeg bij de vijver zijn worden ze neergeknald... 'k Vind het persoonlijk nogal barbaars maar het zal wel bij de traditie horen denk ik.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Het lijkt of de eenden overleg aan het plegen zijn
Mooie foto
In het noorden van Frankrijk zie je nog op verschillende plaatsen vijvers of poelen waar aan de zijkant een hutje gemaakt is. Je zou eerst denken dat het een observatiehut is maar eigenlijk is het een schuilhut voor jagers. De houten eenden worden op het water gezet en de rondvliegende eenden zien de eenden rustig drijven op het water en gaan ervan uit dat het wel een veilige plaats is om te landen. Eens ze dicht genoeg bij de vijver zijn worden ze neergeknald... 'k Vind het persoonlijk nogal barbaars maar het zal wel bij de traditie horen denk ik.
Idd...helemaal juist....maar wat ze ook nog doen is eenden vangen en in kooien plaatsen....dichtbij die lokeenden en zij zitten voortdurend te kwaken ! Triestig geval vind ik!!
1) Ori of bewerkt ?
2) waartoe dienen die lokeenden ? En zeg nu niet om te lokken he...
Het is origineel, alleen wat bewerkt met curven en contrasten....da's alles!
Enne Danny....wat denk je wel "LOK"eenden....is natuurlijk om te lokken
Maar wat Mortierke schreef is helemaal juist!!
Comment