Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

You never walk alone...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: You never walk alone...

    DIt is inderdaad een ZWAAr overschat beeld.
    Je kan hier praatjes rond gaan maken, en de boel gaan opfleuren, maar het blijft wat het is, en dat is een foto die hier (weeral) overschat wordt.

    om te beginnen stoort het mij al mateloos dat de foto niet recht staat.
    ten tweede, dat bordje bovenaan is ook storend.
    DAN, de foto is nergens scherp, ok de onscherpte van die mensen is de bedoeling, maar is het ook de bedoeling dat de deuropening, en de muur onscherp is?
    En wat heb je ingodsnaam rechts gedaan? daar zit een onscherpe vlek over de hele rechtse zijde die volgens mij bijgetekend is, maar vanonder niet goed afgewerkt.


    Als dit het niveau van belgiumdigital is... amai merci, nee hoor mij kan je niet bekoren met je praatjes rond liefde en sentimenteel gezever... doe dat maar als je foto technisch goed zit..

    ik ben student fotograaf, en ik ben er zeker van dat als ik dit zou afgeven dat dat een dikke buis is...


    MVG
    Jonathan
    Nikon d300s,nikon 17-55 2.8, 70-300 lens, Manfrotto 190db+balhoofd

    http://www.flickr.com/photos/bessemansjonathan/

    Comment


    • #17
      Re: You never walk alone...

      Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
      Weliswaar een foto van Gils, maar de kritiek betreft meer mijn woorden dan het beeld,
      denk ik. Of toch even zo veel.
      Vandaar dat ik maar even antwoord.
      Natuurlijk is dit type beelden al vaker vertoond. (Zoals alle beelden.) Het is dan ook je
      goed recht om er gewoon twee mensen in te zien die naar buiten wandelen. En daar dus
      blasé over te doen.
      Het is allemaal een kwestie van interpretatie en inlevingsvermogen. Daar zonder wordt
      eigenlijk alles maar banaal. Niet alleen deze en andere foto's hier, maar ook de muziek,
      schilderkunst, film, poëzie, theater, enzovoort.
      Kunst, zoals alle schoonheid, is nu eenmaal kwetsbaar en leent zich er gemakkelijk toe
      om belachelijk gemaakt te worden. Om er mee te spotten. Om het uit te lachen. Tja...
      Ware schoonheid is namelijk zelden wat je ziet, maar wat je bij iets voelt. En hier is
      dat een krachtig, diep menselijk beeld. Een tragedie. Je moet er wel voor openstaan.
      Het als het ware even mee beleven. Dan pas en pas dan krijgt iets betekenis, gaat er
      een wereld voor je open die verder gaat dan het gewone bekijken van een prentje van
      twee mensen die gewoon naar buiten wandelen.
      No hard feelings dus. Eerder compassie.
      Ik denk nu ook wel dat u aan't overdrijven bent ik heb al meer dan genoeg werken gezien die zonder verbeelding en teksten van 2 paginas ook mooi zijn en werkelijk zelf iets kunnen vertellen. dit is een slechte foto met een goeie tekst. en wie dat probeert te ontkennen wil hier heel graag iets zien dat er spijtig genoeg niet is. sorry ik snap niet waarom zoveel verschillende mensen dit een goede foto vinden, ik denk dat zij denken dat dit kunst zou kunnen zijn en ze willen niet door de mand vallen dus spelen zij het spelletje maar mee

      Comment


      • #18
        Re: You never walk alone...

        Oorspronkelijk geplaatst door GeunsL Bekijk bericht
        dit is een Té cliché beeld voor mij, maar als u natuurlijk de lat niet hoger legt als dit mij niet gelaten..
        De lat ligt bij mij inderdaad bijzonder laag. Zo laag dat ik er makkelijk over heen kan
        stappen en zien wat ik voel, zonder met mijn dom hoofd ergens tegen op te stoten.

        Comment


        • #19
          Re: You never walk alone...

          vind ook het lyrische gedoe bij deze opname wat overdreven hoor, maar er werd indirect om gevraagd en daar is op ingegaan.
          over de opname:
          gewoon weer een onvervalste Gilclaes.
          grt,bouk.
          Last edited by bouk; 23 mei 2010, 11:43. Reden: m
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: You never walk alone...

            Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht


            Ik denk nu ook wel dat u aan't overdrijven bent ... ik denk dat zij denken dat dit kunst zou kunnen zijn en ze willen niet door de mand vallen dus spelen zij het spelletje maar mee
            Hmm, dan was mijn tekstje toch niet duidelijk. Sorry daarvoor. Ik heb me door de titel
            laten leiden om het te linken aan een simpel liedje en daarbij grote emoties proberen
            op te roepen. Iets over een dood kind, misschien heel slecht nieuws. Daarmee heb ik
            het niet willen verheffen tot een niet te missen kunstwerk, maar eigenlijk tot een banale
            smartlap.
            Iets waar ik nu eenmaal veel van houd.
            Kunst laat ik liever over aan de vele kunstkenners die hier dagelijks neerstrijken en hun
            boodschap achterlaten. Met alle respect trouwens.

            Comment


            • #21
              Re: You never walk alone...

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik heb me door de titel
              laten leiden om het te linken aan een simpel liedje en daarbij grote emoties proberen
              op te roepen. Iets over een dood kind, misschien heel slecht nieuws.
              dacht toch eerder aan Liverpool hoor.
              maar dan gaan we Off Topic.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: You never walk alone...

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                dacht toch eerder aan Liverpool hoor.
                Tja Bouk en Liverpool doet me dan weer aan de Beatles denken. En de Beatles aan Love
                me do. En Love me do aan mijn eerste liefje.
                Een Spaans meisje met een lieve glimlach, kleine handjes en ogen als meren waar in je
                naakt kon zonnnebaden zonder je vunzig te voelen. Ze wachtte gewoonlijk op me in een
                bushokje, alsof ik in weer en wind en altijd op tijd moest zijn, als een bus. Dat was erg
                Spaans, zei ze. En ik geloofde haar.
                Eind die zomer gaf ze me mijn eerste zoentje, terwijl alles al rossig dor was en de zon
                als een groot, afgehakt hoofd op het gazon van meneer de notaris lag, in wiens haag
                we onze ogen sloten en onze lippen stevig tegen elkaar drukten, heel lang.
                Later heb ik van haar broer vernomen dat ze naar Spanje terug is gegaan om ergens
                les in te geven voor verwaarloosde kinderen. Hopelijk in liefde, of zoiets. Want daar
                was ze goed in, Maria Lazarro. Misschien denkt ze ooit nog eens aan mij, zoals ik aan
                haar. Met een tederheid die alleen 15 jarigen kunnen voelen als ze hand in hand langs
                de Maas wandelen en te verlegen zijn om veel te zeggen.
                En dat, mijn vriend, is ook you'll never walk alone. Ja, dat is het.
                Maar dan in de in het vlees schroeiende versie van Nina Simone, ver van de Mersey en
                de brullende voetbalkoren, maar dicht bij mijn hart, en een liefde die me leerde dat er
                niks verloren gaat.

                Comment


                • #23
                  Re: You never walk alone...

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Tja Bouk en Liverpool doet me dan weer aan de Beatles denken. En de Beatles aan Love
                  me do. En Love me do aan mijn eerste liefje.
                  Een Spaans meisje met een lieve glimlach, kleine handjes en ogen als meren waar in je
                  naakt kon zonnnebaden zonder je vunzig te voelen. Ze wachtte gewoonlijk op me in een
                  bushokje, alsof ik in weer en wind en altijd op tijd moest zijn, als een bus. Dat was erg
                  Spaans, zei ze. En ik geloofde haar.
                  Eind die zomer gaf ze me mijn eerste zoentje, terwijl alles al rossig dor was en de zon
                  als een groot, afgehakt hoofd op het gazon van meneer de notaris lag, in wiens haag
                  we onze ogen sloten en onze lippen stevig tegen elkaar drukten, heel lang.
                  Later heb ik van haar broer vernomen dat ze naar Spanje terug is gegaan om ergens
                  les in te geven voor verwaarloosde kinderen. Hopelijk in liefde, of zoiets. Want daar
                  was ze goed in, Maria Lazarro. Misschien denkt ze ooit nog eens aan mij, zoals ik aan
                  haar. Met een tederheid die alleen 15 jarigen kunnen voelen als ze hand in hand langs
                  de Maas wandelen en te verlegen zijn om veel te zeggen.
                  En dat, mijn vriend, is ook you'll never walk alone. Ja, dat is het.
                  Maar dan in de in het vlees schroeiende versie van Nina Simone, ver van de Mersey en
                  de brullende voetbalkoren, maar dicht bij mijn hart, en een liefde die me leerde dat er
                  niks verloren gaat.
                  sterkte hoor!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: You never walk alone...

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    sterkte hoor!
                    grt,bouk.
                    Dank u wel, Bouk. Al zijn het mooie herinneringen, en kusjes, zo onschuldig en teder dat
                    hun houdbaarheidsdatum nooit zal worden overschreden.
                    Aan Gils. Sorry dat ik zo kwistig mijn zaad "Vergeet me Nietjes" over uw akkertje hebt
                    uitgestrooid. Mijn oprechte excuses. Want wat ze ook mogen beweren en durven denken,
                    die foto vertelt veel en ik maar één iets.

                    Comment


                    • #25
                      Re: You never walk alone...

                      Oorspronkelijk geplaatst door JonathanB. Bekijk bericht
                      ik ben student fotograaf, en ik ben er zeker van dat als ik dit zou afgeven dat dat een dikke buis is...
                      Ach God, misschien zal je dan wel slagen als fotograaf, maar laten we hopen dat je verdere
                      leven geen dikke buis is.
                      There's more to the picture than meets the eye.

                      Comment


                      • #26
                        Re: You never walk alone...

                        Oorspronkelijk geplaatst door JonathanB. Bekijk bericht
                        ik ben student fotograaf, en ik ben er zeker van dat als ik dit zou afgeven dat dat een dikke buis is...
                        Leraar buiten gooien
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #27
                          Re: You never walk alone...

                          Twee oude mensen die naar een overbelichte deur lopen, onscherp ( bewust ? ),.
                          Voor mij niets inhoudend.

                          Sorry

                          Pixelboy

                          Comment


                          • #28
                            Re: You never walk alone...

                            Voor mij wel sterk
                            Groetjes Hilde
                            http://hildeg.smugmug.com/

                            Comment

                            Working...
                            X