Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
de opdracht voor deze foto was dit: 'probeer vast te leggen, wat iemand, die aan alzheimer lijdt, ziet, in zijn steeds kleiner wordende wereld' ..
er is een nieuw project opgestart, voor mensen, die lijden aan alzheimer en voor de mantelzorgers, die ook geconfronteerd worden met de gevolgen van deze ziekte..
nieuwe ruimte in een openbaar gebouw, foto is wat gecropt, daar er een 'prachtige' rookmelder in beeld stond..
het monochrome karakter van deze plaat, is bewust gedaan.. monochroom kan vertaald worden naar monotoon..(wat het leven evt zou kunnen voorstellen, als je oud, versleten, en dementerend bent..)
beperkte scherptediepte.. iemand die zijn wereld steeds kleiner ziet worden, zal niet alles overal even scherp meer zien, de wereld wordt ahw kleiner..
eigenlijk was dit de achterliggende gedachte van deze plaat... proberen weer te geven, of een voorstelling proberen te maken, wat iemand ziet, of beleeft, die aan zo een ziekte lijdt..
ben in een zetel gaan zitten, en op 1/30e,´vaste´ 50mm FL en op f/2 gaan zitten, met bestaand licht, wat door de ramen kwam. proberen te zien, wat iemand zou zien, als ze daar zouden zitten, MET alzheimer.. niet makkelijk btw..
wellicht niet de meest interessantste plaat, maar voor mij persoonlijk, als voor de opdrachtgever een plaatje met een verhaal..
(monochrome effect komt trouwens van de gebruikte film.)
heb meerdere focuspunten uitgeprobeerd, de voorbeeldjes hieronder zijn vrijwel nog onbewerkt, maar ik heb toevallig deze uitgekozen..
Ik vind dit een steengoede foto en daar is over nagedacht. Technisch goed uitgevoerd en oog voor details. Mooie symmetrie, kleursetting en het glas vind ik super. Springt er uit.
Daar houd ik van.
Doe door...
Gils
ik vind dit een steengoede foto en daar is over nagedacht. Technisch goed uitgevoerd en oog voor details. Mooie symmetrie, kleursetting en het glas vind ik super. Springt er uit.:g:g
daar houd ik van.
Doe door...
Gils
Comment