Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TC - H4 lampje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TC - H4 lampje

    Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
    Herlees eens mijn opmerkingen.
    Om het eenvoudig te zeggen: ik ben niet tegen de opname met TC maar wel tegen de absurde schoolopdracht waarbij geen rekening gehouden wordt met de technische mogelijkheden en de toekomstige prof werkomstandigheden van de student.
    Het is alsof je gaat eten van een 4 gangen menu en je tevreden stelt met een simpel soepje.
    Gelukkig ken ik nog scholen waar men dieper ingaat in de opdrachten en de uitwerking ervan.

    Henri
    En dat weet jij door 1 foto te zien?
    en, je weet pas dat het om een schoolopdracht gaat nadat je eerst de foto al volledog hebt afgebroken...
    Als ik jou opmerkingen lees, herlees, en nogmaals herlees kom ik tot de conclusie dat je heel sterk tegen deze opname met TC bent...

    Maar zoals mijn voorganger hier, gelukkig bestaat er de vrijheid van de mening...
    Nikon d300s,nikon 17-55 2.8, 70-300 lens, Manfrotto 190db+balhoofd

    http://www.flickr.com/photos/bessemansjonathan/

    Comment


    • #17
      Re: TC - H4 lampje

      Eerst en vooral een mooie opname

      Spijtig dat je hem achteraf nog gecropt hebt. Dit wordt te veel gedaan, zeker bij een stilleven. Je hebt daar immers de tijd om ver na te denken en meteen naar je zin te doen.

      Ik denk dat je hier bewust je parallelle opstelling gebruikt hebt en meer heeft deze opname ook niet nodig. De onscherpte in de voorgrond vind ik hier zelfs een meerwaarde aan de foto geven. Je zou inderdaad je lensvlak wat kunnen kantelen om de voorgrond ook mee scherp af te beelden. Maar de vraag is natuurlijk of dit nodig is in dit beeld.Ik vind van niet. Je hoeft een TC toch ook niet altijd te gebruiken met Scheimpflug als de opname zelf er niet om vraagt, je hebt nog altijd de voordelen van een scherp objectief en het grotere filmformaat. Eventjes vermelden misschien dat je Scheimpflug ook bewust omgekeerd kan gebruiken om minder scherpte te creëren. Een techniek die, als ik me niet vergis, in de mode fotografie werd toegepast. Dan wel niet met een TC, maar met een camera met een Tilt & Shift Lens.
      Steven

      Comment


      • #18
        Re: TC - H4 lampje

        technisch heel goed prentje dat ik toch niet boven mijn bed ga hangen maar da(s persoonlijke smaak
        of je nu verder een mug schiet met de Dikke Bertha of een mammoet met een waterpistooltje dat laat mij daarbij helemaal koud !
        of misschien toch weer niet helemaal want anders had ik zo niet gereageerd, maar zouden we niet beter proberen kritiek opbouwend te houden ?
        frans
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #19
          Re: TC - H4 lampje

          ik vindt het enn mooie plaat,op de idee om een h-4 lampje moede eerst komen he

          een tweede versie met volledige scherpte diepte had ook wel leuk geweest

          Geuns jong dikke pluim
          facebook : https://www.facebook.com/SpilPics

          Comment

          Working...
          X