Een schilder doet het met verf. Een fotograaf doet het met photoshop en toch wordt het in de fotografie (nog) niet gewaardeerd. Waarom eigenlijk ? Moest die eerste nu eens in het groot aan een muur hangen, gemaakt op doek met echte verf zou de beoordeling dus anders klinken. Het idee is nochtans hetzelfde, alleen de uitwerking verschilt.
Ik hou wel van deze abstracte benadering in de fotografie.
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Een schilder doet het met verf. Een fotograaf doet het met photoshop en toch wordt het in de fotografie (nog) niet gewaardeerd. Waarom eigenlijk ? Moest die eerste nu eens in het groot aan een muur hangen, gemaakt op doek met echte verf zou de beoordeling dus anders klinken. Het idee is nochtans hetzelfde, alleen de uitwerking verschilt.
Ik hou wel van deze abstracte benadering in de fotografie.
Wat kort door de bocht hé.
Er reageren 2 mensen en jij besluit dat het niet gewaardeerd wordt.
Of de beoordeling anders zou klinken als het geschilderd was, weet ik niet, maar jij bent daar blijkbaar van overtuigd.
Denk dat dit altijd een discussie zal blijven over het al dan niet gebruiken van photoshop.
Ik plaats deze bewerkte foto’s op het forum voor de mensen die daar ook van houden.
Ik vind ze wel mooi (voorkeur voor de eerste), maar heb ook het gevoel dat het weinig met fotografie te maken heeft. Wat zeker niet slecht bedoeld is ! Het is niet omdat ik vind dat het weinig met fotografie te maken heeft, dat het slecht is ...
Trouwens, ik experimenteer ook regelmatig met photoshop
Dat het weinig met fotografie te maken heeft is niet helemaal juist gesteld. De foto blijft de basis. Je kunt niet met iedere willekeurige foto hetzelfde resultaat behalen. een soortgelijke benadering als dat moeders over schilderijen van Picasso zeggen : dat maakte mijn dochtertje ook op de kleuterschool.
1 Heel "klein" verschil .... Picasso's werk hangt in diverse musea en is een vermogen waard, het werk van het dochtertje niet
Een schilder doet het met verf. Een fotograaf doet het met photoshop en toch wordt het in de fotografie (nog) niet gewaardeerd. Waarom eigenlijk ? Moest die eerste nu eens in het groot aan een muur hangen, gemaakt op doek met echte verf zou de beoordeling dus anders klinken. Het idee is nochtans hetzelfde, alleen de uitwerking verschilt.
Ik hou wel van deze abstracte benadering in de fotografie.
Is fotografie niet de schilderkunst van de 21 eeuw.De eerste kan mij bekoren omdat ik er een menselijk gelaat in zie ,voor mij is het een perfecte vorm van foto-abractie .De tweede hoort eerder thuis in de design wereld ,te volmaakt ,te symetrisch alles te geordend maar toch een knappe bewerking ,ik vind er te weinig fotografie in maar deze term vul je voor jezelf in .
De titel "faces" had hier op zijn plaats gestaan.
Oorspronkelijk geplaatst door pichayandegeBekijk bericht
Wat kort door de bocht hé.
Er reageren 2 mensen en jij besluit dat het niet gewaardeerd wordt.
Of de beoordeling anders zou klinken als het geschilderd was, weet ik niet, maar jij bent daar blijkbaar van overtuigd.
Ik heb het ook niet over de reactie op deze foto's hé, maar over reactie die in het algemeen gegeven wordt op dergelijke abstracte beelden, vandaar dat ik hier de negativisten eens voor wou zijn
"If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)
Dat het weinig met fotografie te maken heeft is niet helemaal juist gesteld. De foto blijft de basis. Je kunt niet met iedere willekeurige foto hetzelfde resultaat behalen. een soortgelijke benadering als dat moeders over schilderijen van Picasso zeggen : dat maakte mijn dochtertje ook op de kleuterschool.
1 Heel "klein" verschil .... Picasso's werk hangt in diverse musea en is een vermogen waard, het werk van het dochtertje niet
Gr. X.
Als het verschil met Picasso beperkt blijft tot dat heel kleine punt, dan staat je dochtertje er goed op.
Comment