Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
geef mij toch ook maar liever een heel stuk chocolade!!
T kan aan mij (of mijn scherm) liggen hoor, maar kan het zijn dat er een -magenta- kleurzweem opzit?
had al es eerder gekeken, maar twijfelde of het aan mij lag maar ik volg wanka tanka dus..liever hele bordjes
Ik volg Sjinouck (nu heb ik het goed eh !). Was ook al eens komen kijken, en bij de eerste blik dacht ik dat er wat mis was met mijn scherm 't Is wel eens iets anders. (zijn die bordjes nu heel licht roze ? of is er toch iets met mijn scherm ?)
Eerlijk, ik kon het niet laten even aan de chocolade te zitten Vandaar dat er een breuk in zit. Maar toch vind ik de textuur van de doorsnede van een gebroken stuk chocolade ook zeer interessant.
Wat die magenta kleurzweem betreft. Dit klopt. Ik dacht hem te hebben weggewerkt, maar blijkbaar niet voldoende. Ik werk sinds kort met nieuwe studioflitsers (elinchrom d-lite to go 2). Met deze set verschijnt dus deze magenta-zweem bij m'n beelden. De witbalansinstellingen staan op flitslicht en experimenten met andere instellingen geven geen betere resultaten. Ben ik verkeerd als ik het bij de witbalans ga zoeken? Moet ik gewoon fijnere instellingaanpassingen doen? Of zou het een ander probleem zijn?
Heb net prints gemaakt van deze beelden. Daarbij stel ik vast dat op de prints zelf geen kleurzweem te zien is. Misschien is een kalibratie wel nuttig.... Maar is er iemand die meer verstand heeft van deze problematiek? Hoe kan het zijn dat ik via flitsers (5600K) een magenta zweem krijg die ik neig weg te werken, waar op andere schermen de zweem sterker lijkt en op m'n eigen prints geen zweem te zien is? Is dit toeval of is er meer aan de hand?
Comment