Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

    goed gebruik van hdr, tweede is echt knap
    Steven

    Comment


    • #17
      Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

      Twee knalplaten zeg ik en voeg er nog wat tips aan toe voor de volgende keer, op eerste foto lager standpunt nemen dat beide sporen in hoek foto uitkomen (nog sterkere compo), in foto 2 nog een model plaatsen tegen de muur.
      Begrijp me niet verkeerd hee, 't zijn zo ook 2 sterke foto hoor.
      popol

      http://www.fotopopol.be

      Comment


      • #18
        Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

        Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
        Twee knalplaten zeg ik en voeg er nog wat tips aan toe voor de volgende keer, op eerste foto lager standpunt nemen dat beide sporen in hoek foto uitkomen (nog sterkere compo), in foto 2 nog een model plaatsen tegen de muur.
        Begrijp me niet verkeerd hee, 't zijn zo ook 2 sterke foto hoor.
        Bedankt voor de tips, bij de eerste zou dat inderdaad beter zijn denk ik. Maar ik had er weer ni aan gedacht hé! Heb er wel foto's van, maar ik kan er alvast geen HDR van maken (weet niet hoe ik het uit 1 raw moet doen), de lucht is er ook uitgebrand!

        Bij de tweede had dat wel gekund. Maar, daar werk ik nu momenteel nog niet mee, dat is meer voor later. Weet ook niet hoe ik er zou aan moeten beginnen.


        Grtz

        PS.: @ zebosenior en Steven Crabbé: thanks!
        If it doesn't break you, it makes you stronger!!

        Comment


        • #19
          Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

          [QUOTE=rvandenacker;1951900]Bedankt voor de tips, bij de eerste zou dat inderdaad beter zijn denk ik. Maar ik had er weer ni aan gedacht hé! Heb er wel foto's van, maar ik kan er alvast geen HDR van maken (weet niet hoe ik het uit 1 raw moet doen), de lucht is er ook uitgebrand!

          Bij de tweede had dat wel gekund. Maar, daar werk ik nu momenteel nog niet mee, dat is meer voor later. Weet ook niet hoe ik er zou aan moeten beginnen.

          Veel ervaring met hdr heb ik niet maar vanuit RAW kun je bvb 3 fotos nemen met verschillende belichting.
          Met deze 3 opnames kun je dan aan de slag voor hdr denk ik.
          En de uitgebrande lucht kun je mss goedbrengen in raw bewerking.
          popol

          http://www.fotopopol.be

          Comment


          • #20
            Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

            Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
            Veel ervaring met hdr heb ik niet maar vanuit RAW kun je bvb 3 fotos nemen met verschillende belichting.
            Met deze 3 opnames kun je dan aan de slag voor hdr denk ik.
            En de uitgebrande lucht kun je mss goedbrengen in raw bewerking.
            Dat zal ik eens proberen hé! Maar, moet ik die dan ook opslagen in tiff? Want ik had ergens gelezen dat je enkel een HDR kunt maken van RAW en TIFF bestanden!?

            Grtz
            If it doesn't break you, it makes you stronger!!

            Comment


            • #21
              Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

              Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
              Dat zal ik eens proberen hé! Maar, moet ik die dan ook opslagen in tiff? Want ik had ergens gelezen dat je enkel een HDR kunt maken van RAW en TIFF bestanden!?

              Grtz
              Surf eens naar http://www.hdrsoft.com/support/faq_photomatix.html#raw
              of naar http://forum.belgiumdigital.com/f7/f...og-224641.html

              Greetz,

              D.
              Last edited by DonCo.; 14 augustus 2008, 13:51.

              Comment


              • #22
                Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                Alright, bedankt voor de links! Zal is gaan proberen hé!

                Grtz

                EDIT: Bij deze, men poging:

                Last edited by rvandenacker; 14 augustus 2008, 18:00. Reden: Foto toevoegen
                If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                Comment


                • #23
                  Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                  Heel geslaagd, alleen de foto nog wat rechter zetten en zorgen dat de witte glanzende delen in de hoeken komen, want deze trekken de aandacht.
                  popol

                  http://www.fotopopol.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                    Even rechtgezet en geprobeerd om beide glanzende delen uit de hoeken te laten komen, met dit als resultaat!
                    Zelf vind ik het beter als de eerste.



                    Hoop dat deze is wat je verwachtte!


                    Grtz
                    If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                      Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
                      even rechtgezet en geprobeerd om beide glanzende delen uit de hoeken te laten komen, met dit als resultaat!
                      Zelf vind ik het beter als de eerste.



                      hoop dat deze is wat je verwachtte!


                      grtz
                      mission completed
                      10/10 :g
                      popol

                      http://www.fotopopol.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                        Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
                        Dat zal ik eens proberen hé! Maar, moet ik die dan ook opslagen in tiff? Want ik had ergens gelezen dat je enkel een HDR kunt maken van RAW en TIFF bestanden!?

                        Grtz
                        HDR kun je in PHMtx zelfs van JPG's maken, wel ff op 16bit zetten!
                        RAW is uiteraard 'de MAX' qua Digitale informatie en mogelijkheden.
                        Deze Gallery is van de HDR grootmeester!
                        Ik heb zijn DVD en boeken.
                        Ieder HDR liefhebber kan hier veel van opsteken!
                        Enjoy


                        SF
                        Last edited by StoneFree; 17 augustus 2008, 19:05.
                        00.00 Gone

                        Comment


                        • #27
                          Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                          Zijn Werkwijze, op de DVD/Boek (heel beknopt dan)
                          1.(X) aantal foto's (1-6) met licht en donker perfect belicht.
                          vooral in de opname van de hoge lichten wil hij geen puur wit zien en zet zijn blinky op!
                          Stappen van 1 ev-/+ geven het beste resultaat, maar 2 ev, is ook goed!
                          2. Merge to HDR in PS/CS* klik ok, niets veranderen!
                          3. Photomatix plug-in > edit naar smaak.>OK
                          4. image mode: 8 of 16 bit
                          5. Nu begint hij pas, dit is eigenlijk zijn startpunt!
                          6. Nu gaat hij stukje per beetje, via maskers, curves enz. enz; ieder stukje lokaal aanpassen, om de aandacht naar "het volgens hem" belangrijke punt te trekken (eye-catcher)
                          Alles gaat erdoor in lagen filters en maskers, tot hij tevreden is.
                          Hij durft zelfs 1 tot x lagen, nogmaals door PhMtx te halen, wel met andere settings om nog meer detail, of andere effecten te verkrijgen!
                          Deze lagen worden dan op zich weer gemaskerd, om plaatsen te isoleren of vrij te geven.
                          Dat je één laag kon HDR'en/eigenlijk tone-mappen, wist ik dus niet, zo zie je maar!
                          Dat gaat enkel met de Plug-in natuurlijk!
                          Deze laag kun je dan ook weer in een modus zetten van normaal tot lum.
                          De man is wel een beetje "TE" maniac, maar soit, het resultaat is er en echt wel heel knap, vind ik.
                          Mogelijkheden zat, dus, waar stopt het, waar jij, wil natuurlijk!
                          Dit gaat ook met 1 foto, 2 foto's enz
                          SF

                          How btw @TS, je foto's zijn zeker in orde hoor, 2 is toppie
                          Last edited by StoneFree; 17 augustus 2008, 18:25.
                          00.00 Gone

                          Comment


                          • #28
                            Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                            Bedankt voor de informatie StoneFree!
                            De man kende ik niet, ga sebiet eens verder kijken naar z'n site. Zal ook eens proberen hoe jij het hebt uitgelegd.
                            Wel een vraagje bij de 4de stap, als je dit doet kan je achteraf toch niet meer met de PhMtx werken? (Heb zelf ook de Plug-in)

                            Grtz
                            If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                              Oorspronkelijk geplaatst door rvandenacker Bekijk bericht
                              Bedankt voor de informatie StoneFree!
                              De man kende ik niet, ga sebiet eens verder kijken naar z'n site. Zal ook eens proberen hoe jij het hebt uitgelegd.
                              Wel een vraagje bij de 4de stap, als je dit doet kan je achteraf toch niet meer met de PhMtx werken? (Heb zelf ook de Plug-in)

                              Grtz
                              Toch wel, vandaar dat ik 8 of 16 bit schrijf!
                              8bit, voor kleine ingrepen of als je daar al stopt, zoals de meeste mensen!
                              16 bit kiezen om verder te gaan en dan kun je zelfs ‘laag per laag ‘ naar PhMtx!
                              Eenmaal je 16 bit niet meer nodig hebt ga je naar 8bit om bepaalde filters, settings en plug-ins te kunnen gebruiken, die in 16bit gedimmed zijn, alsook voor de file size en opslag! (jpg enz)
                              Nu is’t aan U, om het uit te voeren.
                              SF
                              00.00 Gone

                              Comment


                              • #30
                                Re: Treinspoor! (HDR) / Brug (HDR)

                                Heb het even gecheckt in photoshop, en ik kan het enkel met 16 of 32 Bits/Channel. Of heb ik het fout?
                                Heb er voor de zekerheid de kader bij geplakt die ik krijg wanneer ik met een 8 Bits/Channel foto PhMtx probeer.



                                Grtz
                                If it doesn't break you, it makes you stronger!!

                                Comment

                                Working...
                                X