Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De goeikoopste en lichtste lens die er bestaat, een simpel WC rolletje met een afgedekt uiteinde en 'n heel klein gaatje ;-)
Enkel de mount is wat 'bricolage'
Alleja, I guess so? een gok..?
---------------------------------------------
Nikon D750 + wat glasservies
ha! tof!
leuke resultaten, maart je hebt seieus last van sluier-effect hé.
tipje: gebruik een bodydop.
boor er een gaatje in van 5mm bv, en kleef daarover
een aluminiumfolie, die je aan de kant van de body zwart kleurt.
het gaatje mag amper enkele 10den van een mm groot zijn.
(check deze en deze, gaatje nog te groot, bijgevolg onvoldoende scherpte)
ha! tof!
leuke resultaten, maart je hebt seieus last van sluier-effect hé.
tipje: gebruik een bodydop.
boor er een gaatje in van 5mm bv, en kleef daarover
een aluminiumfolie, die je aan de kant van de body zwart kleurt.
het gaatje mag amper enkele 10den van een mm groot zijn.
(check deze en deze, gaatje nog te groot, bijgevolg onvoldoende scherpte)
mm
MM,
dat sluiereffect heb ik er bewust ingebracht, anders worden de foto's wat vlak.
Ik heb hier een professionele adapter voor met een los plaatje met een miniscuul klein gaatje.
ik ben ervan overtuigd dat dit je beoogde effect was hoor.
persoonlijk vind ik dat sluiereffect ook wel geslaagd, maar
dacht eerst dat het een onvoorziene fout was. niet dus .
'k had graag eens gezien hoe zo'n "professionele" pinhole-adapter er uit ziet.
heb je ook een idee van de diameter van het gebruikte gaatje?
ik gebruik momenteel ongeveer 0.08mm op 45mm sensor/pinhole afstand.
pinhole mijn gat: kijk naar die winkelier die zogezegd 30sec niet bewoog. ten eerste moet je in tl licht minstens een paar minuten belichten, en (tentweede) ist onmogelijk om 30 sec NIET te bewegen. wat een bedrieger zeg, wss gebruikt hij een middenformaatcamera met een 30mm objectief.
tweede beeld spreekt mij zeer aan Alex. teerste eigelijk ook. hoe ga je te werk ?
pinhole mijn gat: kijk naar die winkelier die zogezegd 30sec niet bewoog. ten eerste moet je in tl licht minstens een paar minuten belichten, en (tentweede) ist onmogelijk om 30 sec NIET te bewegen. wat een bedrieger zeg, wss gebruikt hij een middenformaatcamera met een 30mm objectief.
tweede beeld spreekt mij zeer aan Alex. teerste eigelijk ook. hoe ga je te werk ?
zou daar toch zo zeker niet van zijn (hij zal het je zelf wel uitleggen)
zou daar toch zo zeker niet van zijn (hij zal het je zelf wel uitleggen)
hij zal werk hebben mij te overtuigen dat iemand (al wast maar )30 seconden niks beweegt.hoe dan ook mis ik het typische pinhole-karakter in de foto's, 't is eigelijk stom wat hij presenteert: wss maakt hij de beelden met de swc van hasselblad; die camera geeft haarscherpe beelden, en geeft een sterk groothoekkarakter aan de beelden, maar deze pipo verkoopt zijn prentjes als waren het pinhole-hoogstandjes. waarom zou hij dat nou doen ? maak gewoon prentjes, en lieg niet over de techniek die je gebruikt.
ps kemizz, die laatste foto's op je beginpag v je site, zijn die in t vroegere dadipark genomen ? kmeen die molen te herkennen, kheb er ooit bijna mijn nek gebroken door aan die karretjes te hangen .
Twee mooie beelden, vooral de kleuren. Voorkeur voor het onderwerp van één omdat het mij iets totaal onbekend is, dat geeft iets geheims aan de foto, maar ik had het onderwerp meer diagonaal in beeld gebracht.
Bij twee zie je direct wat het is, daarom minder spannend.
Comment